• pth

Lämna tillbaka jobbmobil - vad tänka på?

Jag ska byta jobb och ska lämna in min iPhone som jag haft på jobbet och även använt privat i typ 1,5 år. Vad ska jag tänka på? Hur gör jag med bank-id kopplat till telefonen tex? Är det saker jag bör avsluta? Finns det annat som kan vara kopplat till själva telefonen som jag bör försöka avsluta eller flytta eller ta bort?

Denna dagen ett liv
  • Svar på tråden Lämna tillbaka jobbmobil - vad tänka på?
  • missan75

Ta bort allt/flytta på allt som är av privat natur. Att man lämnar igen den med det (appar osv) den hade när du fick den.

• Annelie 76

Under inställningar brukar det finnas ett alternativ där man återställer telefonen till fabriksinställningar, det skulle jag göra innan jag lämnar tillbaka den.

• pth

Fabriksinställningar - just ja, det är smart förstås för att sopa igen de tydligaste privata spåren. Men för mitt fortsatta användande av smartphones är det ngt jag behöver göra så att jag inte låst tjänster, appar och inloggningar till den telefonen jag nu lämnar in?

Denna dagen ett liv
  • Aniiee
    pth skrev 2013-08-13 16:35:55 följande:
    Fabriksinställningar - just ja, det är smart förstås för att sopa igen de tydligaste privata spåren. Men för mitt fortsatta användande av smartphones är det ngt jag behöver göra så att jag inte låst tjänster, appar och inloggningar till den telefonen jag nu lämnar in?
    Förutom att du nu måste ha en IPhone så, nej, inte så vitt jag märkt. Plockar jag upp en ny telefon så är det bara att logga in igen på omnedladdade appar. Fast min erfarenhet av IPhone är aningens begränsad, så jag kan ha fel....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • RöttÄrSött

Plugga in telefonen i datorn, gör en säkerhetskopia till datorn och sedan gör du en återställning. Sedan köper du en ny iphone, plugga in den i datorn och välj att återställa från säkerhetskopian. Då är det som om du aldrig bytt telefon samt att jobbmobilen är rensad.

• pth
    RöttÄrSött skrev 2013-08-13 16:45:30 följande:
    Plugga in telefonen i datorn, gör en säkerhetskopia till datorn och sedan gör du en återställning. Sedan köper du en ny iphone, plugga in den i datorn och välj att återställa från säkerhetskopian. Då är det som om du aldrig bytt telefon samt att jobbmobilen är rensad.

Perfekt! Så vill jag göra!
    Denna dagen ett liv
  • RöttÄrSött

Pth: ska du vara helt säker så är det bra att fixa den nya telefonen innan du gör återställningen. Bara så det inte blir något fel.

• pth
    RöttÄrSött skrev 2013-08-14 12:43:51 följande:
    Pth: ska du vara helt säker så är det bra att fixa den nya telefonen innan du gör återställningen. Bara så det inte blir något fel.

Kommer tyvärr inte ha den nya telefonen innan jag måste lämna ifrån mig den jag har nu.
    Denna dagen ett liv
Svar på tråden Lämna tillbaka jobbmobil - vad tänka på?