• LiveHappy

    Hur har ni mått efter Pergotime?

    Vi har testat pergotime nu eftersom jag inte har någon egen ägglossning (PCOS). Åt tabletter 31juli-4aug nu. Från att jag tog tredje tabletten (2:a aug) tills nu har jag gått runt med mensvärk titt som tätt varje dag, hade också vita klibbiga flytningar i förrgår och igår. Är på cykeldag 19 nu, när ska mensvärken gå över? Är det ens normalt att ha ont såhär länge? Har tagit enkel dos men enligt VUL (cykeldag 13) så va inte äggen tillräckligt stora (12mm) för att kunna bli befruktade så säga, men hon tyckte ändå att vi skulle ha sex ifall att. :) Vi har oftast sex varje dag och har även haft det nu såklart när jag tagit pergotime.


  • Svar på tråden Hur har ni mått efter Pergotime?
  • LiveHappy

    ingen som haft mensvärk från dag 3 ca och framåt? Är på dag 21 nu och känner fortfarande av mensvärken.

  • Geléhallon89
    LiveHappy skrev 2013-08-15 16:26:54 följande:
    ingen som haft mensvärk från dag 3 ca och framåt? Är på dag 21 nu och känner fortfarande av mensvärken.
    jag hade mensverk konstant och brösten gjorde så ont att jag vakna på nätterna. fick mens sedan på dag 32 och hade jätte ont och nu är det 3dagar sedan mensen kom o NU släppte värken -_-   ska börja på en ny kur snart, hoppas värken inte är lika intensiv denna gången ;/
    Vincent 080622 <3
  • isisisis

    SKIT! Det värsta jag varit med om!
    Dåligt humör,humörsvängningar så jag grät dagtid.Sömsvårigheter(kraftiga),huvudvärk,allmän olustkänsla hela dagen.OCH framförallt inget fertilt sekret!
    Det är tydligen vanlig biverkning.Effekten satt dessutom i i 3 månader,så det var ju inte så roligt när man har bråttom och vill bli gravid
     

  • Xaxxa
    isisisis skrev 2013-08-24 18:20:44 följande:
    SKIT! Det värsta jag varit med om! Dåligt humör,humörsvängningar så jag grät dagtid.Sömsvårigheter(kraftiga),huvudvärk,allmän olustkänsla hela dagen.OCH framförallt inget fertilt sekret! Det är tydligen vanlig biverkning.Effekten satt dessutom i i 3 månader,så det var ju inte så roligt när man har bråttom och vill bli gravid  

    Samma biverkningar hör + allergisk reaktion och hetta i brösten
Svar på tråden Hur har ni mått efter Pergotime?