Blågrön skrev 2013-08-19 02:49:35 följande:
Åh vad tråkigt att dom bara levererar till GBG. Då kanske jag kan fråga er, experter på detta område. Vilken matkasse skulle ni föredra till två pers, som äter lite finare mat, absolut inte halv fabrikat.. Det kanske blir LCHF kassen, om den levererar till Växjö? Vi ska i alla fall börja beställa hem delikatessboxen, lite godare på helgerna :)
Linas Inspirationskasse eller Middagsfrids originalkasse. Linas är just för de som vill testa ny mat och med lite finare råvaror. Vi har fått salmalax några gånger. Mycket gott! Middagsfrids har mer ekotänk och minimerar tillsatserna (inte för att det är särskilt mycket i de andra kassarna men det är Middagsfrids grej). Förresten, ni som absolut inte vill ha halvfabrikat, vad räknar ni som just halvfabrikat? För mig är allt som man inte själv lagar från grunden hel- och halvfabrikat och då innefattar ju det även saker som ost, smör, pålägg, pasta, krossade tomater, buljontärningar, juice, korv (och då menar jag riktigt bra korvar med hög kötthalt) o.s.v.