Två systrar
Blev mamma till ännu en fin flicka i början av Januari 2013
Storasyster, som nyss fyllt 5 år, är så stolt och älskar sin lillasyster så mycket!
Som föräldrar kan vi inte bli mer stolta över att tjejerna redan har en så fin kontakt med varandra. Något som vi önskar och hoppas på att det ska få fortsätta genom hela livet.
Visst, det tog några dagar innan storasyster ville hålla lillasyster, men vi lät det ta sin tid. Och visst var det jättejobbigt i början att behöva dela lillasyster med pappa också. Men efter ca 2 månader var den svartsjukan som bortblåst.
Lillasysters ögon fullkomligt strålar av lycka när storasyster visa sig och de skrattar så hjärtligt mot varandra, kramar och kommunicerar på sitt sätt med varandra. Och storasyster älskar att spexa, dansa och sjunga till lillasysters stora förtjusning. Och storasyster lääääängtar sååå efter att lillasyster ska växa och bli större så dem kan leka ihop.
Men jag misstänker att detta inte kommer att låta lika ljuvligt, som det kan göra nu, om ett par år.
Själv är jag uppvuxen med endast bröder och har ingen erfarenhet att dela uppmärksamheten med en annan tjej. Var ju nästan ensam tjej bland kusinerna också då ingen av tjejkusinerna var i närheten av min ålder.
Men nu vill jag gärna höra hur det är för er?
Gärna höra med ungefär samma ålderspann mellan syskonen som mina tjejer ( 5½ år) och gärna systrar.
Delar/delade dem rum och hur funkar/de det?
Ja allt ni kan tänkas komma på.
Må så gott!