• Anonym (?)

Någon som har erfarenhet av p-pillret Qlaira?

Hej! Jag har nyss börjat med en kur Qlaira, och jag har aldrig innan gått på någon form av hormonbehandling utan det har varit kondom eller oskyddat sex som gällt. Därför undrar jag nu om någon här har erfarenhet av pillret och kan berätta lite?

Jag vet att det kan vara väldigt individuellt. 

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av p-pillret Qlaira?
  • Anonym (också)

hej, jag började med qlaira för drygt en månad sen och vill också gärna höra andras erfarenheter.

• Anonym (Q)

har använd qlaira i ca 1 år nu. har alltid haft kraftig mens som varar i ca 10 dagar. Nu har jag mens i ca 4-5 dagar och blöder väldigt lite. Så jag är nöjd med dem på så sätt.

Det negativa då: krångligt att veta om man vill hoppa över mensen någon gång, och har gått upp en del i vikt som kanske har med p-pillren att göra. 

• Anonym

Gå upp i vikt har aldrig med pillret i sig att göra. Däremot kan man pga hormonerna få ökad hunger vilket gör att man äter mer = går upp i vikt. Har man med andra ord lite disciplin så kan man aldrig skylla på p-piller :) tänkte bara berätta det så folk som läser tråden inte tror att man blir tjock av Qlaira.

• lillajag123

Jag har ätit Qlaira i över ett år. Blödde förrut minst 7dagar, vilket var jobbigt. Nu har jag mens i 3-4 dagar. LYX! Dock har jag mellanblödningar ganska ofta, kan ju bero på att jag glömmer bort och ta samma tid varje dag..

3månader sedan gick jag över till mini-piller. Mina bröst försvann (har alltid haft stora) Fick även sämre hy av mini pillerna. Efter 3månader med rejäla blödningar fick jag nog. Nu äter jag Qlaira igen. Helt klart dom bästa, rekomenderar starkt! Har fått tillbaka min vanliga fina hy, håller tummarna att brösten kommer tillbaka och änsålänge inga mellanblödningar ;)

• Anonym (också)

är inne på tredje månaden nu. går lika bra som vanligt för mig. bm påpekade glatt att qlaira är jättebra mot finnar. inte för mig. mensen har inte kommit när den ska komma enligt kartan, däremot har jag haft mellanblödningar i två veckor.

• Mimmsaaaan

Hej! 

Jag har ätit Qlaira i snart 2 år(April 2012). Fick dem av barnmorskan efter att ha testat alla möjliga sorter. Gick upp i vikt av Neovletta, oregelbunden mens med Cerazette och samma sak med ett annat minipiller jag testade. Jag fick nog och sa att jag ville ha något som inte fick mitt humör att svänga och som inte fick mig att vilja äta hela tiden då min kropp är väldigt viktig. Hon rekommenderade Qlaira och än idag tackar jag för det. Gått från mens i 7-8 dagar till 4 och alltid på samma dag(efter sista röda tabletten är svald) Är nöjd och trivs med dessa piller. Ingen akne förutom någon enstaka finne under mensen. Inte mer sur än annars haha  Flört hoppas du gillar dem lika mycket som jag. 

• mmo

Ätit Qlaira i ca 10 dagar nu och har fått riktigt dålig hy. Har fått det innan av andra p-piller men testade Qlaira i hopp om att dom skulle vara bättre.. Är jättebesviken

• lina12340607

Jag har ätit dom i 2 år snart och jag är hur nöjd som helst!
    Åt nevoletta innan och hade jätte myckt humörsväningar och ont i magen/buken och allt möjligt och även likadant med cerazette.
    NU mår jag jätte bra sen 2 år tillbaka då jag bytte , jätte fin hy och får mens varje 3e månad i typ 3 dagar vilket är jätte skönt! :p

• Cashili33

Alltså förlåt, men vilket skitsnack att säga att man inte går upp i vikt av p- piller.  Jag tränar 1-1½h per dag, äter nyttigt, typ inte ngt glute, inte pasta/ris/potatis, mest sallader och protein, lite lite choklad ibland och jag har pga hormontabletter gått upp 10 kg. Jag vet gravt underviktigt förr så nu ligger jag på en normal vikt men ändå, jag har INTE ätit mig till + 10 kg - det vet jag. Tom läkarna säger att jag är ett medicinskt under för man bör verkligen inte kunna gå upp med den kost och träning jag har. 
    Jag vet dock andra som har samma problem, p piller ändrar ens ämnesomsättning!! Åt Neovletta 4-5 år, har nu ätit qlaira i 2v dryt.

• Jessicasr

Du har inte sköldkörtel problem? Tänkte med vikten och ämnes omsättningen. Jag tränar dagligen, äter sallad och smaskar godis en gång i veckan, så rätt strikt diet men vikten stod bara still. Åt jag en glass kunde vågen hoppa upp tre kilo. Sen var jag trött. Visade sig att jag hade rejält nersatt sköldkörtel. Nu äter jag levaxin, all träning visar sig direkt på kroppen :) Kanske ska ta ett blodprov? Jag hoppas innerligt det inte har med Qlaira att göra, fått den utskriven nu men törs inte testa. Ogillar hormoner :-/

• julnörden

Jag har ätit Qlaira i 8 månader och jag gillar dem. Lite humörsvängningar precis första månaden men efter det klockrent. Jag har dock kört längre perioder och uteslutit "blödningstabletterna" för att få mens mer sällan. Det dumma då är att man måste kasta ca 8-9 tabletter i varje karta vilket är en nackdel jämfört med andra piller. Inga problem med finnar el viktuppgång heller. GÖTT

• Anonym (Mia)
    Jessicasr skrev 2015-08-14 21:57:10 följande:

Du har inte sköldkörtel problem? Tänkte med vikten och ämnes omsättningen. Jag tränar dagligen, äter sallad och smaskar godis en gång i veckan, så rätt strikt diet men vikten stod bara still. Åt jag en glass kunde vågen hoppa upp tre kilo. Sen var jag trött. Visade sig att jag hade rejält nersatt sköldkörtel. Nu äter jag levaxin, all träning visar sig direkt på kroppen :) Kanske ska ta ett blodprov? Jag hoppas innerligt det inte har med Qlaira att göra, fått den utskriven nu men törs inte testa. Ogillar hormoner :-/

Fick du reda på att du hade hypothyreos via blodprov? Jag har mycket liknande symtom men blodproverna visar inom gränsvärdena. Däremot har jag hört att blodprover inte alltid är tillförlitliga.
  • KaroSz

Jag har köpt 3 paketet Qlaira men på grund att de passar mig inte vill sälja för 80kr båda två oanvända paket. Är det ngn som intresserar av att köpa då hör av sig.

Karolina 0729069228 bor i Göteborg

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av p-pillret Qlaira?