• Anonym (ts)

Vad menas det med att man sprack invändigt?=(

Känns så obehagligt när jag har sex med min make. Hela "inre" vagninan är trasig har kikat med en spegel ikväll. Vad menas med att man syrs invändigt? =( Har född 2 barn, och tror att jag egentlgen borde ha blivit sydd. 
    Den är inte en rund ring, utan är sönder på massvis av ställen.

Är detta normalt=(???   

• Svar på tråden Vad menas det med att man sprack invändigt?=(
  • mycketsaft

Om man syr invändigt så syr man inne i slidan, utvändigt är tex blygdläpparna.

Jag förstår inte hur du menar att den är sönder? Man är ju inte helt slät och det är ju inte som en helt rund öppning, sen kan det ju även se lte mer annorlunda ut efter att man fött barn. Vad är det som känns konstigt när du har samlag? Är det smärtsamt?

• Anonym (ts)

Det skaver mycket och upplever det ibland som att det är en kant som tar emot vid samlag=( Går detta att åtgärda. Googlade och hittade att det på engelska heter "hymen"

Om du kikar på Before bilden, typ så ser jag ut. Vet inte om det är det som gör att jag skaver men jag tror det =( Går det att söka hjälp för detta? 

Ser du att invändigt har mynningen gått sönder, så e det för mig. Fast ännu mer. 
  • mycketsaft

Jag använder telefonen just nu så jag ser inte så bra tyvärr. Men du borde gå eller ringa till barnmorskemottagningen och berätta om dina besvär. Det är mycket möjligt att det går att göra något åt.

• Anonym (samma)

Exakt så e de för mig har också fött 2 pojkar nu gravid me 3 oplanerat Jag vågar knappt ha sex längre o de va faktist länge sen , o nu vågar jag helt inte ,speciellt efter andra barnet som var såå stor att jag sprack mycket o vågar u igenting vågar knappt föda igen så få se om man får göra KS snart Man vill ju verkligen ha sex som förr :(

• uanpire
    Anonym (ts) skrev 2013-08-13 23:16:52 följande:
    Det skaver mycket och upplever det ibland som att det är en kant som tar emot vid samlag=( Går detta att åtgärda. Googlade och hittade att det på engelska heter "hymen"

Om du kikar på Before bilden, typ så ser jag ut. Vet inte om det är det som gör att jag skaver men jag tror det =( Går det att söka hjälp för detta? 

Ser du att invändigt har mynningen gått sönder, så e det för mig. Fast ännu mer. 
    Hymen är mödomshinna. Förebilden visar en som haft sex utan mödomshinnan, efterbilden är en oskuld med mödomshinnan kvar. Förmodligen operationsbild på de som vill låtsats vara oskuld igen pga t.ex religion.

Alltså om du ser ut som förebilden ser du normal ut. Men mycket möjligt att det inte har läkt så bra inuti, men det måste läkare avgöra.
  • Saragbg

Du jag var hos min bm igår, helt förtvivlat trodde jag att jag hade ett bakre framfall och skulle kräva snitt, har Bf om 3 dagar! Men när jag kom dit sa hon att skinn flikarna jag ser ska igentligen vara som en rund ring, den går nästan alltid sönder när huvudet ska ut. När hon jobbade på förlossningen sydde hon alltid ihop det till en ring igen men då jag födde 04/12 så har dom missat det! Därför jag hade delade hudflikar! Är det så du har så gå till gyn så fixar dom det med några stygn!

• Anonym (ts)

SaraGBG= Är det sant? Så om du ser på BEFORE bilden är det så du menar? Hela min ring är helt trasig =( Gör jätteont vid samlag osv. Är det vanligt tror du att dom åtgärdar detta om dom ser hur det ser ut?

(Får jag lägga upp en bild på hur jag ser ut, är ju anonym. Så får ni bedöma om det är värt att gå till en gynekolog?)  

• Saragbg

Ja är sant, kommer inte ihåg vad ringen heter men det syr dom lätt ihop igen sa min bm, dom ska göra det på mig nu efter förlossning nr 3! Dom ska tydligen alltid göra det men hade missat på mig, kanske dig med! Lägg upp bild, du är ju anonym! Jag surfar från Mob och kan inte svara anonymt men skit samma :P

• Anonym (ts)

Tack <3 Ska fota och lägga upp bild.'

Vem ska jag vända mig till Gyn, privat eller vårdcentral! Bild kommer!    

Svar på tråden Vad menas det med att man sprack invändigt?=(