• Ostbulle

Höst skor.

Köper de flesta här höstskor eller går ni från vanliga ofodrade skor till vinderskor/känger när det väl är tid för det till era barn??

• Svar på tråden Höst skor.
  • SuzR

Köpte ett par kavat gympaskor på rea i somras som min dotter har nu fram tills det blir kallt.

• MammaPethra

Eftersom dottern har haft sandaler i sommar så köper vi ett par sneakers som hon får ha fram tills det blir kallare och då köper vi ett par lätt fodrade skor som hon sedan har tills vi köper vinterskor.

• Eleonor01

Har ett par gortex gympadojor å allvädersstövlar före det är dax för vinterskor

• Ostbulle

ja men precis, lite så jag tänkte.
    Gympadojor och stövlar tills det är dax för vinterskor. 

• nellienut

Ett par gortex gympadojor verkar det bra på hösten, den kan andas och luftiga. Problem är att det är dyrt, drygt 500 spänn.  Ett par kvartar gympaskor som är ofordrade tycker jag att det är för tunt och för tung att springa i den.  Nu köpt jag den arktisk stövel från dinsko som är vattentätt och låg vikt som passar till kalla och fuktiga värdet. Det kostar bara 285.-

• Nilkrokodil

Har precis köpt höstkängor till barnen. Goretex kängor till sönerna och liknande waterproof kängor till dottern. Alltså typ fodrade joggingskor med högt skaft så ni förstår vad jag menar. Perfekta att ha tills det blir dags för lite högre "snöstövlar" :) Dom är mycket ute i skogen med skola/dagis så bara joggingskor känns för kallt och blött som vädret är nu.

• anyXX
    Eleonor01 skrev 2013-08-14 12:21:34 följande:
    Har ett par gortex gympadojor å allvädersstövlar före det är dax för vinterskor

Så har vi också :) i somras var det bara sandaler och foppatofflor dock så barnen har inga tyskor.
    flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Höst skor.