• Äldre 14 Aug 13:33
    2432 visningar
    4 svar
    4
    2432

    Hur tidigt föddes ert barn?

    Det är så att jag har fått sjukskrivning pga förtidsbörd (min livmodertapp var på 25mm) så nu undrar jag om ni har varit med om detta också? När fick ni såfall ert barn i vilken vecka?

    Är idag i vecka 28 (27+3) är rädd att hon dyker upp inom 2 månader. Har fortfarande mina sammandragningar trots att jag bara ligger och vilar och ingen ansträngning.

  • Svar på tråden Hur tidigt föddes ert barn?
  • Äldre 5 Sep 20:32
    #1

    Hej! Har inte själv varit med om det, men en bekant som fick barn i april låg inne halva graviditeten med samma komplikation, och när hon väl fick komma hem i vecka 37+0, gå promenader mm så hände ingenting och hon gick över tiden med tio dagar. Hoppas det går bra för dig också!

  • Äldre 17 Sep 15:10
    #2

    Jag själv föddes V.27

  • Äldre 17 Sep 16:39
    #3

    eftersom om att jag har en förkortad livmodertapp så är det väldigt vanligt att man föder förtidigt enligt min läkare. Så jag antar att jag också kommer att få tidigt, tror redan i slutet på oktober. Är beräknad den 9 november.

  • Äldre 26 Sep 15:36
    #4

    Hej! Jag hoppas att allt går bra för dig! Jag födde en extremt tillväxthämmad liten flicka på 800 g i våras. Hon kom i vecka 29+1. Nu är hon drygt 4 månader gammal och väger nästan 4 kg. Idag kan man göra så mycket och personalen på neonatalavdelningar i vårt land är bäst i Europa på detta område. Jag hoppas som sagt att allt går bra för dig och bebben i magen. Prematurkläder är dock sjukt dyrt, body kostar typ 200 spänn! Jag har massor i stl 38 och 40 om du vill köpa längre fram =) Lycka till!

Svar på tråden Hur tidigt föddes ert barn?