• Anonym (hmm)

Vilken klädstil ska en kvinna ha?

Har börjat på ett nytt jobb där man fokuserar mycket på utseende.
    Jag är lite mer street av mig som har pösiga byxor, boyfriend skjortor och töjningar.
    Jag vill bli mer kvinnlig. Skira och mjuka kläder i naturfärger.
    Men samtidigt vill jag fortfarande ha dödsskallar, pösiga jeans och så vidare.
    Vad ska jag göra? Jag försöker leta på nätet men det känns så svårt att hitta några. Jag känner mig helt enkelt för dum och det är tryggt att ha en svart skjorta.

Jag vill bryta mig loss från pojkflickan och bli kvinnligare. Heelp!

• Svar på tråden Vilken klädstil ska en kvinna ha?
  • Anonym (Be you)
    Var dig själv!

Annars tycker jag att skinn och nitar kan vara riktigt snyggt och kvinnligt om man kombinerar rätt Och har i liten mängd givetvis. 
  • Theresemingert

De är snyggt att mixa, tex ett par snygga tajta jeans som framhäver rumpan, till de kan du ju köra på ett tajt linne och en "slarvig" skjorta ovanpå?

Sen funkar allt "flickigt" som spets och vulanger bra till lite mer tuffa smycken , tatueringar, eller en cool väska! Har själv en väldigt blandad stil, men stuprörsjeans, transparent linne och en snapback de är en outfit som passar mig :) inte för kvinnligt men ändå inte för "tufft"

• Anonym (Samma)

Förstår dig absolut. Jag gick från skejtare till konsult och då måste man ju passa in. Och det tog faktiskt flera år att hitta "min" stil. Till en början så körde jag mest på att jag hade lite snyggare jeans och typ skjorta till. Sedan så hittade jag mig själv i en lite tuffare stil där jag hade färgglatt och inte så tight men ändå propert med typ chinos och blusar och lite tuffare skor. Och nu har jag blivit äldre och kör en stil mer som "business smart" vilket jag trivs bra i. Det kan du googla.

• Anonym (hmm)

Blir bara förvirrad och osäker när jag kollar lite på nätet. Tycker inte att jag hittar något alls!

Var handlar ni era kläder?

• Anonym (hmm)

På jobbet är allt vitt, luftigt och glatt.
    Alla som jobbar där är väldigt vackra. Blonda och lockiga. Kort page. Stilrena frisyrer. De har luftiga & skira kläder i mjuka färger. Det lyser "positivhet" överallt.

Ni förstår att jag inte passar in och att det ser konstigt ut för våra kunder.
    Försökte skapa en bild för er. Hoppas att ni har förstått hur jag menar?

• Please

Men hur gick du klädd på anställningsintervjun? Klädde du dig som vanligt eller ändrade du stil?
    Tänker att om du gick klädd enligt din stil borde det även vara ok att jobba så, right ?:)

• Anonym (hmm)
    Please skrev 2013-08-14 19:24:29 följande:
    Men hur gick du klädd på anställningsintervjun? Klädde du dig som vanligt eller ändrade du stil?
    Tänker att om du gick klädd enligt din stil borde det även vara ok att jobba så, right ?:)
    Ja, jag hade mina vanliga kläder och var jättenervös. Blev lite förvånad när jag fick jobbet.
    Men jag vill passa in iallafall och jag vill också klä mig kvinnligare.
    Jättesvårt att ta steget. Konstigt egentligen. Är ju bara kläder.
  • Please

Vet du vad? Jag tror du ska tänka igenom det noga innan du helt plötsligt byter stil....
    Troligen så gillade din AG vad de såg på intervjun,dvs en kvinna som har en egen stil och som vågar ha det.
    Många ändrar sig enbart inför intervjuer just pga att de inte vågar visa sig. Det gjorde du :)

• Vitamin

Jag är en gammal tant (49) som hörde till första generationens punkare, typ 1977-78.
    Jag tycker att det funkar att kombinera rockigt/tufft och "kvinnligt". Då känner jag mig mest hemma och får ofta komplimanger. Antagligen för att jag känner mig bekväm och rätt.
    Har ett jobb där jag träffar mycket folk i skilda sammanhang (skolvärlden, kulturnissar och marknadsföring/kommunikationområdet till kunder och säljsituationer9

Jag kör en grundgarderob av tajta svarta eller mörkblå stretchjeans (superbekvämt) som framhäver formerna.
    Har oftast nåt slags boots eller tuffare skor. Snygg smidig bikerjacka av läder eller figurnära kavajer. Toppar är allt från coola/roliga/busiga  t-shirts till volangiga blusar, beroende på dagsformen.
    Sjalar, halsband och handväskor sätter också stilen.

Egentligen kan man ha lite vad som helst som har god passform, är helt, rent och struket... Välsittande kläder ger ett seriöst intryck, även om man gillar street-stilen.

Svar på tråden Vilken klädstil ska en kvinna ha?