• moppet

Alla byxor är för tajta i midjan när hon sitter...

Jag har jättesvårt att hitta byxor som passar på min 6-månaders. Hon är inte särskilt stor (normalvikt och längd) men har väldigt rund mage. Det känns som att vilka byxor jag än köper så skär dom in i midjan när hon sitter, och då använder jag ändå nästan bara mjukisbyxor

Hon har två pyjamasbyxor med jättebred mudd som går upp under armarna, dom sitter bra. Men jag vill ju inte att hon ska ha pyjamas hela dagarna

Är det bara vi som har dett problem?

• Svar på tråden Alla byxor är för tajta i midjan när hon sitter...
  • kios

Samma problem här. Så tråkigt att behöva lägga undan kläder som i övrigt sitter bra. Förstår inte vad de tänker på de som designar barnkläder. De ska ju vara mjuka och mysiga så att de kan röra sig fritt. Åhlens har jättebra byxor i alla fall!

• anilova

Köp pojkkläder. Av någon skum anledning görs flickkläderna supertajta, men pojkkläderna sitter lösare utan att vara för långa i benen eller så.

• MARIA99

Hade samma problem med äldsta tjejen när hon var bebis.. Fick lov att köpa mysbyxor på killavdelningen nån gång åt henne t.om!
    Sedan blev nästa tjej en smalis så henne har jag tvärtom problem med att brallorna ramlar ner istället

• Mango Morsan

Vi har samma problem med kläder fast vi har en kille. Alla byxor så väller magen över om det inte är mjukis byxor

• moppet

Hmm, känns lite bättre att veta att hon inte är vanskapt i alla fall, inte för att jag trodde det. Men man börjar ju undrar vad klädestillverkarna tänker på. Har en kompis med en spinkis och det är inte lätt det heller, men då kan man ju ha hängselbyxor. Det kan ju jag med i och för sig men då ser hon ut som en boll :-]

• Belana

Käre lille Frank har också en fet och go mage. De byxor som är bäst är prasselbyxor från HM:s killavdelning - de har en resår invändigt som man kan knäppa ut på det yttersta läget. Då går de både runt och han får inte skavmärken på magen. Finns just nu i de glada pojkfärgerna orange (!), beige, grön, blå och brun.

• Lady Bling

Tycker också att många flickkläader av någon anledning är mycket tajtare i midjan. Konstigt... Menar dom att redan små tjejbebisar måste banta för att få på sig tjejkläder? Helt sjukt... Kan tipsa om att mjukisbyxor från lindex basicsortiment för pojkar med små fickor på benen har en skön mjuk resår som inte sitter åt runt magen.

• Tiger

Precis så är det här med. Vår kille kan inte ha alla byxor som är rätt längd. Han är inte tjock men allt sitter tajt i magen. Bäst funkar joggingbyxor från Lindex och Åhlens.

• Qubilini

Har ni provat hängselbyxor? H&M har jättefina t.ex.

• Dalkulla74

Martin har också alltid varit rund och go om magen vilket har gjort det svårt att köpa byxor. Förstår inte varför det inte finns mer mjukismyxor att välja bland.

Svar på tråden Alla byxor är för tajta i midjan när hon sitter...