• Anonym (tjockis)

    Tjocka kinder - hjälp snälla

    Hur blir man av med tjocka kinder? Jag vill knappt le längre eftersom mina kinder ser så bulliga ut.
    Är inte överdrivet tjock annars, väger 59 kilo och är 168 cm lång. Är 20 år.
    Måste jag banta för att de ska bli smalare? Eller är det något jag ska låta bli att äta? Jag äter inte chips och läsk och sånt.
    Kan se en antydan till kindben ibland, så jag tror att jag skulle se bättre ut om jag inte hade så jävla feta kinder! 

  • Svar på tråden Tjocka kinder - hjälp snälla
  • Anonym (Rund)

    Jag tror inte att det är så mycket att göra åt. Vi är olika skapta, helt enkelt. Jag själv har ganska smaltansikte i förhållande till min vikt ( ser lite lustigt ut på min runda kropp), medan min syster har runt ansikte oavsett hur mager hon blir. Men det är också min syster som kommer att se ung ut läng, tack vare sina kinder.

  • Maac

    Du kan sminka så att kinderna ser smalare ut. Gå till nåt make-up ställe. Salt binder vätska så det är bra att tänka på. Jag har sett en tjej som sprutade in Botox i längst bak vid kinderna eftersom hon spände musklerna så hårt att kinderna (enligt henne) såg ut som. vingar. Med Botox blev hennes ansikte smalare. Med jag tror definitivt att ditt ansikte är bra nog, med puffiga kinder ser man ung ut mycket längre

  • Anonym (tjockis)
    Maac skrev 2013-08-14 16:50:01 följande:
    Du kan sminka så att kinderna ser smalare ut. Gå till nåt make-up ställe. Salt binder vätska så det är bra att tänka på. Jag har sett en tjej som sprutade in Botox i längst bak vid kinderna eftersom hon spände musklerna så hårt att kinderna (enligt henne) såg ut som. vingar. Med Botox blev hennes ansikte smalare. Med jag tror definitivt att ditt ansikte är bra nog, med puffiga kinder ser man ung ut mycket längre
    Jag kan verkligen inte sminka mig så smink är nog uteslutet...
    Botox är ju heller inte ett alternativ, haha.
    Men kanske kan testa att inte äta salt i en vecka och se om det blir någon skillnad Skrattande
  • Anonym (tjockis)
    Anonym (Rund) skrev 2013-08-14 16:33:28 följande:
    Jag tror inte att det är så mycket att göra åt. Vi är olika skapta, helt enkelt. Jag själv har ganska smaltansikte i förhållande till min vikt ( ser lite lustigt ut på min runda kropp), medan min syster har runt ansikte oavsett hur mager hon blir. Men det är också min syster som kommer att se ung ut läng, tack vare sina kinder.
    Skumt! För mig spelar det inte riktigt någon roll om jag ser ung ut, vill bara ha smalare kinder...
  • Anonym (jag med)

    Har jag med, men slutat bry mig! Går inte att göra nåt åt. Enda är att du ser sur ut när du undviker att le o att det tar energi från dig. Vackrast är man när man accepterat sig själv och ler o är glad. 

  • snilla

    Du kan inte påverka dina kinder utan att påverka resten av kroppen, dvs genom att gå ner väldigt mycket i vikt eller liknande.
    Är du beredd att göra detta enbart för dina kinders skull? Är det värt det om du annars mår bra i dig själv?

  • Flisan79

    Det beror på anledningen till dina kinders utseende.

    Om du har det som kallas för "hamsterkinder" så är operation det enda sättet. Hamsterkinder beror på att man har kvar en fettkudde i kinderna som alla har som små barn och som är till för att hjälpa till vid amning. Den brukar försvinna gradvis runt 3-5 års ålder men gör inte det på alla.

    En annan orsak kan såklart vara att du antingen helt enkelt är skapt så eller att du lätt lägger på fett där. Typ som vissa som har dubbelhaka fast de är smala.

  • Anonym (F)

    Jag har också alltid haft runda kinder fram till 33-års åldern. Så i mitt fall har jag bara blivit snyggare med åldern:) är 38år nu. Väger per is som dig och lika lång.

Svar på tråden Tjocka kinder - hjälp snälla