Gravidplaner
Hej,
Jag är ny här och har lite funderingar.
Fredag den 2:a augusti var sista dagen ja tog Qlaira, i hopp om att nu bli gravid.
Det som hänt hittills är att jag fått tillbaks kramperna i höger sida, en brännande smärta över livmordern och from idag har jag även känt som smärta (lite som när man trycker på ett blåmärke), när jag trycker på höger sida livmoder, precis vid ljumsken.
Jag undrar nu dels vad smärtan kan bero på? Har hört att det kan vara svamp i underlivet, men det vet jag att det inte är. Sedan har jag även svårt att bedöma när jag är fertil. Har försökt följa mallar på hur man kollar flytningarna/livmoderssekretet och det har varit "krämigt" fram till idag, då jag vill inbilla mig att det blev en aningens trådigt och geléigt. Fem dagar efter att jag slutat med Qlaira, så fick jag en liten blödning som övergick i mer bruna/blodblandade flytningar. Sedan tog det slut dagen därpå.
Jag har bara väldigt dålig koll på dels veta när man är fertil/ har ÄL och om smärtan i höger sida livmoder har något med ägglossning att göra? Kan tillägga att jag har endometrios sedan 2006.
Tacksam för alla svar
En förvirrad tjej som nu planerar barn