• mammamebarn

AD/HD utredningen snart klar.

Var med sonen på sista delen av utredningen idag, det och redan nu skulle han kunna få en diagnos men alla har inte "sagt sitt" på BUP.

Omvårdnadskonferans nästa vecka där han kommer tas upp, därefter kommer vi förhoppningsvis att få veta om killen har AD/HD eller ej.
    Givetvis är det inget vi vill att han har, men problemen är så pass stora att han behöver hjälpen han får om han får diagnosen.
    Skolpsykologen var lite inne på en mild utvecklingsstörning alt. AD/HD.

Sedan storebror fick sin diagnos för 3 år sen har hans skolgång blivit betydligt bättre, mycket tack vare tabletterna, givetvis ska skolan också tackas, de har ju gjort sitt med.

Vad gäller lillkillen så kommer det även att kallas till skolmöte för information till berörda lärare.

Så, vad ville jag sagt med detta då?
    Ingen aning.            

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Svar på tråden AD/HD utredningen snart klar.
  • Dimisi

Då återstår det bara att vänta då. Uppdatera tråden när ni har fått slutbeskedet!

• drakensgränd
    Dimisi skrev 2013-08-15 00:11:41 följande:
    Då återstår det bara att vänta då. Uppdatera tråden när ni har fått slutbeskedet!
    Av egenerfarenhet VET jag att kostomläggning fungerar bättre än medicin, flera forskarrapporter är på G inom området. Barn eller vuxna med ADHD skall äta en typ av LCHF-kost, då försvinner symptomen på ett par veckor.

Flera försök har gjorts på anstalter i usa och canada. Jag själv la om min kost 2004, efter att fått diagnosen. På 3 veckor var jag symptomfri......... 
  • mammamebarn
    Dimisi skrev 2013-08-15 00:11:41 följande:

I will.
    drakensgränd skrev 2013-08-15 07:53:41 följande:
    Av egenerfarenhet VET jag att kostomläggning fungerar bättre än medicin, flera forskarrapporter är på G inom området. Barn eller vuxna med ADHD skall äta en typ av LCHF-kost, då försvinner symptomen på ett par veckor.

Flera försök har gjorts på anstalter i usa och canada. Jag själv la om min kost 2004, efter att fått diagnosen. På 3 veckor var jag symptomfri......... 

Jag ska kolla lite i ämnet först, landa i ev. diagnos.
    Att ha ett barn med diagnosen är en sak, men två.... och jag kan redan nu se symtom på lillasyster dessutom....(hon e 5 år)...
    Så visst, det kan vara värt ett försök, men som sagt jag ska läsa in mig på det först.  

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Mumin80
    drakensgränd skrev 2013-08-15 07:53:41 följande:

Ja, när dom vetenskapligt hållbara forskningsrapporterna kommer så kanske du får stöd för din egen personliga upplevelse. Dock så har ingen lyckats bevisa nåt hittills...

Placeboeffekten ska ju inte underskattas heller. Om du tror att nåt gör dig frisk  så blir du antagligen frisk... Och det är nog forskningsetiskt tveksamt att göra en studie där vissa familjer får specialkost, medan andra familjer tror att dom får specialkost men egentligen får nåt annat. För det är ju det som krävs för att kunna räkna bort placeboeffekten... 
  • Mumin80

men bara för att också komma med några tips (fast om ni redan har diagnosen "i familjen" så har du säkert redan koll):

"Explosiva barn" av Ross Greene
    "Problemskapande beteenden vid utvecklingsmässiga störningar" av Bo Hejlskov.  

• drakensgränd
    Mumin80 skrev 2013-08-15 16:34:07 följande:
    Ja, när dom vetenskapligt hållbara forskningsrapporterna kommer så kanske du får stöd för din egen personliga upplevelse. Dock så har ingen lyckats bevisa nåt hittills...

Placeboeffekten ska ju inte underskattas heller. Om du tror att nåt gör dig frisk  så blir du antagligen frisk... Och det är nog forskningsetiskt tveksamt att göra en studie där vissa familjer får specialkost, medan andra familjer tror att dom får specialkost men egentligen får nåt annat. För det är ju det som krävs för att kunna räkna bort placeboeffekten... 
    finns redan massa forskning som stöder det jag säger, bara googla mumin80 ;)
Svar på tråden AD/HD utredningen snart klar.