• Äldre 15 Aug 10:21
    5296 visningar
    7 svar
    7
    5296

    Dålig tandhygien orsak till barnlöshet?!

    Jag och min sambo har försökt bli gravida i lite över 3 år, vi har genomgått undersöknignar och även ett IVF försök men inget lyckas.

    Så jag undrar helt sonika om ngn hört att problem med tänder osakar barnlöshet?

    Jag är LIVRÄDD för tandläkaren så jag går bara dit om jag MÅSTE, borstar tänderna morgon och kväll osv osv men nu då vi ej lyckas börjar jag fundera på om det inte är något som borde ingå i en undersökning inför IVF att de åtminstone frågar om munhygienen eller nått....

  • Svar på tråden Dålig tandhygien orsak till barnlöshet?!
  • Äldre 15 Aug 18:44
    #1

    Förlåt, men va??

  • TrueMe­aning
    Äldre 15 Aug 18:48
    #2

    Isåfall skulle många svenskar vara ofrivilligt barnlösa... Du får ursäkta om detta låter bryskt, men nej dålig tandhälsa har absolut inget med barnlöshet att göra!

    Så länge du inte har så dålig andedräkt att din sambo inte vill kyssa dig eller ha sex med dig. Men det påverkar absolut inte fertiliteten på något sätt!! 


    Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Äldre 17 Aug 21:05
    #3

    Jag läste bara en artikel om det och tänkte kolla om ngn visste bättre än jag men tydligen så passade inte att man ställde såna frågor här utan att man blir "idiotföklarad" Skäms

  • Äldre 17 Aug 21:09
    #4

    Du kanske tar kuken i fel hål??

  • Äldre 17 Aug 21:18
    #5
    Chan2 skrev 2013-08-15 10:21:26 följande:
    Jag och min sambo har försökt bli gravida i lite över 3 år, vi har genomgått undersöknignar och även ett IVF försök men inget lyckas.

    Så jag undrar helt sonika om ngn hört att problem med tänder osakar barnlöshet?