Gravid, inga moderkänslor
Jag är gravid i vecka 24 med mitt första barn, känner att det sparkar och snurrar runt i min mage och visst är den en mysig och härlig känsla. Det jag oroar mig för är att jag inte känner något speciellt för barnet. När barnet inte sparkar eller annat så känner jag mig inte gravid överhuvudtaget, har hört andra gravida berätta att graviditet är bland det härligaste man kan gå igenom, alla känslor som flödar i kroppen och allt är så himla underbart och härligt. Att man blir som kär på nytt.
Jag känner inte detta alls, har fått lyssna på hjärtat en gång och även varit på ultraljud men inga känslor eller annat dyker upp inom mig, kommer jag någonsin älska detta barn?
Jag ser fram emot förlossningen fast jag vet att det kommer göra väldigt ont och kännas läskigt och skrämmande, men man måste ju genomgå den så det är bara att stå ut så gott man kan, men sen då? tänk om mina känslor för barnet uteblir? kan det bli så? tänk om jag aldrig kommer känna den där äkta härliga moderkänslan för mitt barn utan bara se på honom som en person som inte betyder mer än vanligt för än?
Hur har det varit för er andra, när kom era riktigt djupa känslor för ert barn?
Börjar bli lite orolig över om det är något fel på mig...
Mvh