• Heart

Kökslampa ovanför matbordet + gångmatta (Bild)

Hej! Glad Jag har ingen lampa ovanför köksbordet och nu börjar höstens mörker falla in så känner att det skulle vara behövligt med en lampa ovanför köksbordet. Vet dock inte vilken / vad för lampa jag ska köpa. Här är några lampor jag kollade på, men jag vet inte! Vad tycker du om dessa lampor?

Eller har du kanske någon annan lampa att tipsa mig om som inte är jätte dyr?

Är också ute efter en gångmatta till hallen, har ingen där nu då jag fick kasta den jag hade p.ga sanering av pälsängrar. Längden på mattan ska vara antingen 250 cm lång eller 300 cm. Tipsa mig gärna,dock inte allt för dyr!

Pris: 399kr

Pris: 599;-

Pris: 899kr

Pris: 299kr

• Svar på tråden Kökslampa ovanför matbordet + gångmatta (Bild)
  • nozpa

Bild nr 3 har vi i ett rum i källaren. Väldigt fint ljus, nu är det inte ett kök utan mer bibliotek/gästrum. Men vet inte om jag anser det vara en kökslampa. Den är dock finast av de du visat enligt mig.
    Stort kök, vad för typ av köksbord har du? 

• Heart
    nozpa skrev 2013-08-15 16:57:30 följande:
    Bild nr 3 har vi i ett rum i källaren. Väldigt fint ljus, nu är det inte ett kök utan mer bibliotek/gästrum. Men vet inte om jag anser det vara en kökslampa. Den är dock finast av de du visat enligt mig.
    Stort kök, vad för typ av köksbord har du? 
    Tack för ditt svar.
    Ok.
    Just nu har jag ett vanligt köksbord inte så stort, för 4 personer. Har planerat att köpa nytt sen då jag inte tycker om det.
    Har dock inte så stort kök.
  • nozpa
    Heart skrev 2013-08-15 16:59:31 följande:
    Tack för ditt svar.
    Ok.
    Just nu har jag ett vanligt köksbord inte så stort, för 4 personer. Har planerat att köpa nytt sen då jag inte tycker om det.
    Har dock inte så stort kök.

http://www.mio.se/produkt/Strimla-Taklampa/M1471757/ Var ett bra pris på. Ingen klassisk kökslampa, men ändå något annat än de där "båtarna" som många har. :)
    http://www.mio.se/produkt/Nero-Taklampa/M1466134/ Också väldigt snygg lampa. Men det beror lite på hur det ser ut i övrigt i ditt kök.
  • Cherry on top

Jag tyckte bäst om nummer ett Handlat på Jotex någon gång? Där brukar finnas fina mattor och inredning, dessutom brukar man få bra rabatter också.

• Heart
    Cherry on top skrev 2013-08-15 17:10:53 följande:
    Jag tyckte bäst om nummer ett Handlat på Jotex någon gång? Där brukar finnas fina mattor och inredning, dessutom brukar man få bra rabatter också.
    Jo både jotex och ellios :) Men hittade ingen matta på jotrex nu ;/ Min förra var därifrån.
  • Cherry on top
    Heart skrev 2013-08-15 17:12:25 följande:
    Jo både jotex och ellios :) Men hittade ingen matta på jotrex nu ;/ Min förra var därifrån.

Aha, så tråkigt. Har märkt också att ibland har Jotex massor med fina saker, men ibland inte så mycket tyvärr.
  • En struts

Å, jag tycker tvåan är jättefin. Men det är viktigt att det är skönt ljus, tycker jag själv. Kanske trean har det? Men den kan ju kännas lite stor vid ett matbord kanske? Jag gillar dock lampor som ger brett, men dovt sken. Men såhär på bild ser tvåan vacker och fin ut. Jag brukar inte annars gilla för romantiskt och krusidulligt.

Svar på tråden Kökslampa ovanför matbordet + gångmatta (Bild)