• tjollern

Stickningar i hjärtat + svårt att andas, hjälp!!!

Den senaste veckan har jag känt stickningar i vänstra bröstet, koncentrerat på hjärtat. Det är en kittlande känsla, ungefär som en elstöt som "pirrar", det uppstår när jag ligger ned och är avslappnad. Till detta hör även att jag har svårt att andas och måste dra efter andan. Andningsproblemen har jag haft under en lång tid, jag är mest orolig över hjärtats stickningar. Vad kan detta bero på & vad är det för något....? / Orolig tjej

Andningsproblem hjärtstick
  • Svar på tråden Stickningar i hjärtat + svårt att andas, hjälp!!!
  • DrMe

Det är nog 1177 du ska ringa och inte skriva till amatörerna på Familjeliv.

• Loriyana

Låter som panikångest

• viveca3

Hej ts! Det är ångest du upplever. Otroligt vanligt och ej farligt! Fundera över om du går och är orolig över någonting, eller känner dig stressad eller illa till mods!

• Akua

Tycker att du genast ska uppsöka vårdcentralen eller jourmottagning, vad som, så de för göra en undersökning av ditt hjärta EKG för att se så att inget är fel på ditt hjärta!! Uteslut det först!!

Sen kan stickningarna komma just för att du får syrebrist, alltså ett symtom på att du får svårt att andas. Varför du får svårt att andas kan ju vara ångest, astma, panikattack...

Men uteslut hjärtat först och på en gång!

• Lindsey Egot NO1

Jag rekommenderar dig att uppsöka närmsta akutmottagning nästa gång du känner av det. Bättre att en läkare diagnosticerar dig för panikångest än att du har fått hjärtinfarkt och folk här bara säger att det är panikångest och du dör pga infarkten.

Och om det är infarkt är det bra om du får snabb vård.

• idasmat
    Loriyana skrev 2013-08-15 22:37:00 följande:
    Låter som panikångest
    Håller med Loriyana här, är nog panikångest och stress! Har själv haft samma känslor faktiskt. Då kom läkarna fram till att det var stress. Har du gjort något test?
  • tjollern
    idasmat skrev 2013-09-04 14:21:20 följande:
    Håller med Loriyana här, är nog panikångest och stress! Har själv haft samma känslor faktiskt. Då kom läkarna fram till att det var stress. Har du gjort något test?

Jag lider redan av ångest och äter antidepressiva, tänkte självklart att det kunde ha något med saken att göra. Jag var bara orolig över mina stickningar, men det är säkert pga ångesten.
  • Jungblom

Sök ändå för dina problem, din stress kan ha gett effekt på ditt hjärta och du kan behöva andra mediciner också.

Alltså jag vill inte skrämma upp dig men det är viktigt att man får såna här saker får ett läkarutlåtande även om det bara är ångestsymtom, ring din vc.

Svar på tråden Stickningar i hjärtat + svårt att andas, hjälp!!!