• jek91

Knöl i halsen

Jag har känt av en knöl i min hals ganska länge nu, några månader. Jag hittade en knöl ( mindre än en ärta) bakom halsmandlarna igår. Jag har känt av knölen till och från i flera år, förut kände jag den om jag hade kräkts eller va illamående och sen om jag blev sjuk tex feber men nu känner jag av den konstant. Jag är inte sjuk och har inte varit det på ett par månader. Det gör inte ont men jag har ont i örat på samma sida som knölen är på ( höger). Jag känner ofta att jag har ett tryck för öronen. Jag lyssnar ofta på musik eller tittar på film med hörlurarna på så jag vet inte om det bidrar på något sätt till knölen ( svullen lymfkörtel?) Jag har vid vissa tillfällen tappat rösten, för en vecka sen ( jag hade då lyssnat på musik i typ fyra timmar för jag hade suttit på tåg) så kunde jag knappt säg en mening men det gick stegvis över och efter typ 30 min - 1 timme kunde jag prata utan bekymmer. Jag kan vanligt vis prata normalt men ibland känner jag att rösten inte räcker till och sen går det över efter ett tag. Jag känner inte av knölen på utsidan. Är det någon som haft något liknande problem eller vet vad det kan vara? Jag har bokat en läkartid men den är inte föränn nästa vecka och jag vill veta vad det kan vara, googlar man knöl i halsen kommer det bara fram cancer?

• Svar på tråden Knöl i halsen
  • Birgitta2

Ingen här kan veta vad du har för knöl. Bra att du bokat läkartid.

• knölis

Samma här. Har en utväxt på halsmandeln. Läkaren säger att knölen är varfylld men inte farlig. Om jag vill tar han bort den.

Har även ett klickljud i halsen när jag sväljer. Och en knöl strax under struphuvudet. Läkarne säger att det är brosk....Jag är  lite hes och det känns lite konstigt.

Ska  uppsöka läkare igen.... det känns inte bra det här. Cancer tänker jag....

Svar på tråden Knöl i halsen