• monika84

Tvilling namn?

Jag skrev de på tvillingar forum också.
    Hej jag är gravid med tvillingar. Och att tänka på namn till dom är jätte spännande. Eftersom att jag var gravid med tvillingar innan och förlorade dom kan jag inte använda mig av de namn som jag älskar mest då ( Kyle och Noah) Men vi har andra namn vi gillar som Isaac, Ismael, Esajah, Walter och 
    Immanuel till killar. Sedan Gracie,Ghizlane, Molly, Mirjam ,Rakel, Mi-Rakel,Signe, Jemima och Rosie till flickor. Då våra två flickor heter Kaylee och Keira. Hjälp med att komma på namn till tvillingar. Både tjejer och killar som blandade. Ni kanske har egna föreslag ? 
  • Svar på tråden Tvilling namn?
  • Qaroline

Gillar: Isaac och Walter, Gracie och Rakel

Ismael -Nä inte fint
    Esajah, hellre Elijah
    Immanuel - Ser ut som Immun, hellre Emanuel men inget namn jag valt
    Ghizlane - Konstigt, uttal?
    Molly - Namn jag inte klarar, känns fånigt samma som Nelly och Kelly och Lilly, fåniga namn..
    Mirjam - Låter hårt
    Mi-Rakel - För långsökt, träffade på en familj som hette Sandh-Ahl en gång, skit töntigt..
    Signe - Både gillar och inte, måste smaka mer på det..
    Jemima - Nä inte mima, men Jemina? 
    Rosie - Nä för puttinuttit

Förslag:
    Elijah
    Elian
    Wilmer
    Milo
    Jonah
    Otis

Maceyla
    Leah
    Winga

• fluu

Gillar Signe av era namn. Mycket fint!

Amos
    Amadeus
    Aston
    Attilo
    Amyas
    Benji
    Bebedict
    Castor
    Crospin
    Cedric
    Cassius
    Seston
    Dorian
    Elliot
    Ellis
    Fenix
    Florentin
    Hartley
    Io
    Isiah
    Illyas
    Julian
    Jasper
    Jeremiah
    Kilian
    Lionel
    Leonidas
    Mizar
    Nemo
    Rory
    Stellino
    Salazar
    Titus

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Alexia
    Addalynn
    Althea
    Arabella
    Billie
    Delia
    Enya
    Eris
    Emenuelle
    Felice
    Franka
    Ignatia
    Imelda
    Isadora
    Juno
    Joelle
    Lejla
    Lilo
    Minnea
    MiMilou
    Masie
    Millie
    Nike
    Nikki
    Rhea
    Ruby
    Saskia
    Senja
    Sienna
    Sibelle
    SimoneTrixie
    Uma
    Vienna

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • monika84

Vi älskar namn med betydelse. Eftersom att vi är kristna så har vi tänkt på namn med en fin betydelse.

• monika84

Vad tycker ni om Signe och Esajah om de blir pojke och flicka?

• MaaxMaax

Eftersom jag också är en sucker gör bibliska namn så älskar jag bla Jemima - så fint, ovanligt och söt betydelse. Gillar också Mirjam. De andra är ok.

Av killnamnen gillar jag Esajah bäst, men skulle stava det Esaia eller Jesaja. Gillar även Immanuel.

Fler bibliska förslag:

Jael
    Naomi
    Marta
    Salome

Abel
    Micha/Mika
    Sadrak
    Bileam 

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • monika84
    MaaxMaax skrev 2013-08-24 21:07:52 följande:
    Eftersom jag också är en sucker gör bibliska namn så älskar jag bla Jemima - så fint, ovanligt och söt betydelse. Gillar också Mirjam. De andra är ok.

Av killnamnen gillar jag Esajah bäst, men skulle stava det Esaia eller Jesaja. Gillar även Immanuel.

Fler bibliska förslag:

Jael
    Naomi
    Marta
    Salome

Abel
    Micha/Mika
    Sadrak
    Bileam 
    Våra andra tjejer har ju inga kristna namn. Men eftersom att de barn som ska föddas nu är allt mirakel barnen så fick jag för mig att de ska vara bibliska namn.  Jag fick en ide om Signe och Rakel eller Mirjam och Rakel. Till killar  älskar jag som mest Isaac och Immanuel. Samt Ruben och Esajah (Gillar just den stavningen på Jesaja då)
  • Juniana

Alltså, jag tycker att tvillingar ska behandlas som vanliga syskon i allt. De är inte betjänta av att klumpas ihop som "tvillingarna", och inte få några egna liv. Därför tycker jag att det är viktigt att tvillingarnas namn inte är för lika, typ Johan och Johanna. Å andra sidan bör ALLA syskons namn vara av samma typ.

Isak och Emmanuel är väl alldeles utmärkt! Liksom Rakel och Miriam! Blandade tvillingar kan ju heta t.ex. Miriam och Emmanuel. (JA jag har stavat namnen med den vanligaste svenska stavningen, för jag tror det blir lättast för barnen så om de ska leva här i Sverige.) 

• Juniana

Andra förslag:

Jakob och David
    Peter och Tomas
    Mikael och Gabriel (ärkeänglar båda två!) 
    Anna och Maria
    Anna och Elisabeth
    Rut och Esther
    Rakel och Naomi

Blandat är ju bara att blanda och ge: Jakob och Rakel, David och Anna, Peter och Maria, Gabriel och Naomi...           

• monika84
    Juniana skrev 2013-08-25 19:02:48 följande:
    Andra förslag:

Jakob och David
    Peter och Tomas
    Mikael och Gabriel (ärkeänglar båda två!) 
    Anna och Maria
    Anna och Elisabeth
    Rut och Esther
    Rakel och Naomi

Blandat är ju bara att blanda och ge: Jakob och Rakel, David och Anna, Peter och Maria, Gabriel och Naomi...           
    Jakob kan vi inte ha eftersom att min kusins barn heter Jacob. Anna är för vanligt Maria är min första dotters andra namn. Rut var fint och Naomi. Men just Mirjam och Immanuel tycker jag ska stavas så. Min man är ifrån Usa så vem vet vart de kommer bo i framtiden.
  • Juniana
    monika84 skrev 2013-08-25 19:29:26 följande:
    Jakob kan vi inte ha eftersom att min kusins barn heter Jacob. Anna är för vanligt Maria är min första dotters andra namn. Rut var fint och Naomi. Men just Mirjam och Immanuel tycker jag ska stavas så. Min man är ifrån Usa så vem vet vart de kommer bo i framtiden.

OK - om barnen har en annan bakgrund, så gäller andra regler, såklart.
Svar på tråden Tvilling namn?