Utegym - för motionärer eller lekplats?
Idag cyklade jag iväg till det lokala utegymmet för att träna.
När jag kommer det är det ett helt dagis där som leker i maskinerna. Utegymmet ligger bredvid en lekplats.
Jag gick fram till en dam i personalen och sa att jag skulle vilja träna, och bad henne att barnen kunde flytta på sig från de maskiner jag skulle använda.
Hon gick iväg och hämtade en manlig personal... han gjorde klart för mig att detta minsann var en lekplats för barnen eftersom det ligger bredvid lekplatsen. Jag svarade att det kanske var att den låg där för att det var praktiskt för kommunen samt att det var bra för föräldrar som kanske vill träna medan deras barn leker på lekplatsen.
Jag påpekade även att det är en viss skaderisk för barnen att leka i maskinerna men det lyssnade han inte på.
Jag fick ställa in mitt planerade träningspass för att dagiset använde det som lekplats.
I min värld är det så självklart att ett utegym är till för motionärer och om man nu har massa barn som leker i maskinerna så av hänsyn så ser man till att dessa blir lediga när det kommer en motionär.
Är verkligen ett utegym en lekplats barn dagis?
Det står en skylt att det är till för vardagsmotionären och elitmotionären, men inget om förbud mot att låta barn leka i maskinerna, men det är väl ändå sunt förnuft?