• Fiiindus

Ha en hund i en etta???

Hörde talas om ett par som har en hund i en etta på 40 kvm..
    Kan man ha det?? Kan, kan man ju uppenbarligen.. men det kan väl inte vara så bra??
    Skulle ni fodervärdar släppa ut en hund på foder till någon som bor så trångt??

• Svar på tråden Ha en hund i en etta???
  • Shoegal

Hunden motioneras ju ändå inte i lägenheten så varför inte?

• Jennie Brunflo

Varför inte?

Det beror ju på hur dom bor/lever och vilken hundras det är.

Min pappa är ute typ 75% av dygnet...han hade kunnat ha en hund i en 1:a.
    Min syster är inne jämt och hatar att vara ute...hon kan inte ha hund fast de bor i hus...för hon är inte ett dugg intresserad.

• LinTra

Klart man kan ha det, men jag föredrar så stort som möjligt.
    Tror inte hundarna mår sämre i en etta än i en 4:a bara de får vara ute och leka, stuttsa och aktiveras.
    Vi har en 4:a med 2 hundar men dom ligger ändå i samma rum som mig när vi är inne.

• Mika86

Kan kan man ju, beror ju på hur stor hunden är o hur mycket saker de ha i den lilla lägenheten

• Fiiindus

Oj, jag har bara fått negativa åsikter om sådant, det var kul att höra lite positiva

Jag tänkte mest på det att hunden inte kan gå undan..

• Jennie Brunflo

Mina vänner hade en hund i en 1:a och den hade egen plats i hallen. Sedan ville det ligga i badrummet ibland...(det var varmt och gott där inne)...så visst kunde den gå undan.

• lill klas

Oftast vill ju hunden vara nära familjen endå! har haft 2 stora hundar på 49 kvm. Inne ska man sova och ta det lugnt! Funkar alldeles utmärkt!

• Våra Liv

min syster hade en äghund i en 1:a det vart lite trångt nu har hon köpt sig en jack russel istället så det går ju som sagt ara dom får komma ut o gå ut o gå o få den motion dom behöver

• Hallonpajen

Jag har haft två hundar i en etta - en boxer och en dvärgschnauzer. Jag upplevde det som det absolut bästa hittills för hundarna - de kunde ligga kvar på sin plats och ändå ha full koll på var jag var oavsett hur mkt jag rörde på mig. Bodde nyligen i ett tvåvåningsradhus på 130 kvm och upplevde det som mer stressande för hundarna. Enda fördelen är att man har mer ställen att gömma godis på när man ska aktivera inomhus.

Som sagt, hundarna ska få sin motion och aktivering i första hand utomhus!

Svar på tråden Ha en hund i en etta???