• Anonym (mamman)

orosanmälan mot mig, lögner igen. soc kanske börjar utredning igen

För ett år sen började ett helvete, kort gick de till så här.
    Min sons far och farmor som aldrig varit vidare nära sonen. En far som kom över sommaren o träffade pojken lite som han kände för anmälde mig. Till soc! Att jag missbrukade tabltabletter mm. Att jag inte tog hand om mitt barn. Utredning kom fram till att pappan utsatt pojken för psykiskmisshandel istället för att hitta fel hos mig.

Idag fick jag ta del av en ny anmälan mot mig! Farmorn som jag inte träffat på ett helt år anmälerr mig till soc igen!

Enligt denna är jag en narkoman och dricker mycket varje helg!! Och soc kan pga denna lögn börja en ny utredning.

Till detta hör att jag är höggravid.
    Att anklaga mig för så hemska saker igen krossar mig snart.

Fakta om min syn på droger o alkohol runt barn; dessa människor skall ej ha barn. En lättöl eller cider går väl bra om man har barn hemma men mer än så e du en förälder som tänker på sig själv mer än sina barn. Någon som kan utsätta barn för fara. Är ni två och ena inte rör alkohol alls medan den andra tar ett par öl utan att bli synligt påverkad e ok. Dock gäller högre krav på mig själv. Dricker inte ens icas cider som många ger till sina barn. Min sambo kan ta en öl el 2 när sonen är hemma o de gör mig inget.
    (Ja de låter hårt men har en bror som missbrukat och har vuxit upp men em som va alkoholist så är väldigt anti)

Snälla hjälp mig hitta styrka i helvetet.
    Kan ni komma med tips på va jag ska göra?
    Hur kan lögner förstöra mitt liv?
    Varför tar man hennes lögner på allvar då de vet att hon ljugit tidigare?

• Svar på tråden orosanmälan mot mig, lögner igen. soc kanske börjar utredning igen
  • Anonym (:()

Låter jobbigt men om det är som du skriver så har du nog inget att  oroa dig för, de lägger nog ned utredningen när de ser att allt är ok...

• Anonym (mamman)

Får hoppas det. Den som haft soc inblandat i sitt liv vet att de kan fullfölja en utredning på mindre.

• Lindsey Egot NO1

De kommer inte hitta något och att anmälaren träffade dig för senast ett år sedan är ju ett bevis på att uppgiftslämnaren inte har en aning om vad som sker i ditt hem utan helt falska anklagelser. När detta är klart ska du anmäla ditt ex svärmor för förtal.

• Anonym (mamman)

jag har redan gjort det förra gången hon anmälde mig men att lyckas få ett straff för förtal är näst intill omöjligt.
    :(

detta är bara så jobbigt, varför just nu? kunde man inte ha fått njuta av graviditeten i fred utan deras påhopp.

Svar på tråden orosanmälan mot mig, lögner igen. soc kanske börjar utredning igen