• Växjömamma1976

Era bästa fisk-recept som passar för barn!!!

Hej alla!!
    Vill så gärna ha era bästa fisk-recept som är lämpliga för barn? Alltså recept på fiskrätter som barn brukar gilla=)

Det står still i huvet på mig, så är ni gulliga och hjälper mig lite? =)

Tusen tack på förhand!

/Sussie 

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Svar på tråden Era bästa fisk-recept som passar för barn!!!
  • nozpa

Dottern älskar fisk. Kokt torsk med äggsås och potatis, torsk i ugnen med creme fraiche, purjo, citronpeppar och senap. Ris eller potatis till det.
    Stekt torsk/lax med potatismos/potatis citronsås till det. Grillpaket med firre, kryddor, potatis och någon kall sås till.   

• Lindsey Egot NO1

Jag tar torskblock eller annan vit fisk kokar upp och låter stå på svag värme med vispgrädde på svag värme med tomatklyftor, dill och salt. Vi serverar det med potatis. Fisken ska täckas av vispgrädden.

• bumse2

Här hemma är tacofisk en klar favorit

Emma 020123, Linus 080917
  • lovie

Fiskgratäng älskar min dotter på 3 år. Receptet finns på tasteline. Det är torskblock, potatismos klickat runt och dillsås över fisken. Mmm ska äta det idag!

• finskaflikkan

Torskblock som skurit i 8kuber. 
    1burk med 5dl creme fraiche.
    purjolök
    citronpeppar, salt.
    färsk citron och persilja.

Kuberna lägger du i en kastrull, ha i creme fraischen (ska va medelvärme på plattan). Ha i lite salt och citronpeppar.
    Hacka purjolöken och skölj den. Häv i fiskblandningen.
    Låt småputtra tills klart. ca.15min.
    När de är klart ha i persiljan.

Ha till kokt potatis men pressad passar bäst

Smaklig måltid!  

• tilj75

Valfri fisk i ugnsform, på med grädde, crème fraîche, röd pesto och kryddor. In i ugn. Mums

• phillipha

Färsk fisk (helst både lax o vitfisk) läggs i en form. Klicka mos runt och häll på vitvinssås. Strö över stark riven ost. In i ugnen i 20 min.

Vitvinssås

6 champinjoner

2 scarlottenlökar

5-6 persiljestjälkar

4 dl vitt vin

3 dl vatten

1-2 fiskbuljongtärningar

5 dl grädde

Finhacka lök o svamp. Fräs i smör tillsammans med persiljestjälkarna. Häll på vinet, vatten och smula i buljongtärning. Låt reducera till hälften. Sila och häll i grädden. Låt koka tills den tjocknar. Red om den är för lös.

• vivianne

Panerad fisk är nog barnens absoluta favorit. Antingen panerad, smörstekt spätta eller "hemmagjorda fiskpinnar" (halvtinat torskblock skärs i lagom tjocka skivor, dubbelpanerad och steks). Till det potatismos eller kokt potatis och en kall sås. Och lite grönsaker såklart.

Svar på tråden Era bästa fisk-recept som passar för barn!!!