Enkel snabb tårta till 3årings släktkalas? Bakas kväll före!
Hej
Har ni förslag på snabb enkel tårta till en 3årings släktkalas, vill kunna göra kvällen innan, då det brukar bli så stressigt på dagen innan kalaset börjar
Hej
Har ni förslag på snabb enkel tårta till en 3årings släktkalas, vill kunna göra kvällen innan, då det brukar bli så stressigt på dagen innan kalaset börjar
Gör rulltårtsbottnar till botten, dom svalna fort och du kan själv lätt avgöra vad stor den ska vara. Exempel på fyllning: chokladpudding med vispadgrädde blandad, vaniljkräm(marsansås), sylt, frukt, "hallonmousse"=enklast hallonsylt med vispad grädde, finns även tårtfyllning att köpa och bara vispa med mjölk(?). Dekorera med grädde eller frosting och vad du vill ha på :). Ska själv göra en sån om två vevkor då 35pers ska ha tårta :)
Kladdkaka med grädde
Flarntårta med grädde mellan bottnarna.
Jo jag tänkte mig rulltårtsbottnar men vet inte vad man ska ha för fyllning. Både jag och morsan vill helst slippa grädde om vi får välja. Förra året köpte jag vanlig tårtbotten och la mosade hallon underst, citronformage på nästa Och mango&passionfruktsformage under ett marsipanlock. Men marsipan är såå sött så vill knappt ha det även om det är enkelt. Tackar för svaren, tar tacksamt emot fler!