• Anonym (Dilemma)

Bonus med på alla resor?

Vi har bonus VH och brukar resa en gång per år ungefär tillsammans med honom. Men vi älskar att resa så det brukar bli nån mer resa för enbart oss. Nu har vi fått en gemensam spädis, ändras reglerna då eller hur funkar det? OBS: tycker mycket om min bonus så det är inte det de handlar om.

• Svar på tråden Bonus med på alla resor?
  • Anonym (stor)

Fortsätt som ni brukar och gör som ni känner för, åk ibland själva med ert barn och ibland med båda.

• mamaleona

levt nyfamiljsliv över tio år med mina dina o vårt barn. Reser också ofta. Har varierat, rekommenderar att man gör det som just då passar o känns rätt, här gäller inga regler. Rest ibland på tumis, ibland med alla sex, ibland har mitt ena varit med, ibland mitt ena o hans ena, ibland bara vårt gemensamma osv...Ingen har protesterat, alla accepterat att så är det, bara man inte gör för stor sak av den här grejen. Lycka till.

• Anonym (?)

Varför är han endast varannan helg hos sin pappa? Har pappan honom mer på loven och vid högtider?

• Anonym (bio och bonus)

Här gäller den enkla regeln att är bonus här åker han med, är han det inte så åker han inte med.

Längre resor kommer vi inte ta med bonus än pga att bonus är så mycket yngre än mina barn och alltså inte uppskattar samma saker, en resa för oss ska vara rolig och avkopplande och det är de inte om han är med.

Däremot gör vi andra saker med bonus som inte mina gillar, då stannar de hemma.

• Anonym (Dilemma)

Japp, vi har honom halva sommarlovet och under andra lov,nyår osv. Alla träningar tar pappan(sambon) honom till

Anonym (?) skrev 2013-08-17 10:22:32 följande:
    Varför är han endast varannan helg hos sin pappa? Har pappan honom mer på loven och vid högtider?

• Kastrullresan

Håller med mamaleona. Så har vi också gjort under våra 15 år i styvfamiljslivet.

Vi har tillsammans åtta barn, vuxna nu, som jag tror vi har rest med i alla dess konstellationer. Oftast har vi rest själva men flera gånger per år har vi haft två eller flera av barnen med oss. Ingen av barnen har haft några synpunkter på detta genom åren. 

Lite bereoende på åldern på bonus, och egna barnet, så passar ju olika resor olika bra vilket ju också är viktigt att tänka på.

• Juniana

Jag tycker att det beror på hur mycket styvsonen får resa med sin mamma. Om hon inte kan eller vill resa med honom, så tror jag att han kommer att uppleva det som väldigt orättvist om ni två jämt reser iväg mer er gemensamma och utan honom. Men å andra sidan så är det inte alls nödvändigt, att de barn som flyttar emellan alltid ska följa med på allt dyrt och roligt hos båda föräldrarna, så att de får dubbelt upp jämfört med sina halvsyskon som bara bor på ett ställe. DET kan också väcka ont blod.

Jag tycker alltså att ni bör försöka se till att alla barn som är inblandade i era familjer på alla håll, får resa ungefär lika mycket (och på lika dyra och långa resor). 

• Anonym (?)
    Anonym (Dilemma) skrev 2013-08-17 10:32:42 följande:
    Japp, vi har honom halva sommarlovet och under andra lov,nyår osv. Alla träningar tar pappan(sambon) honom till
    Bra! Får han resa med sin mamma? Är han avundsjuk på bebisen som får bo med pappa hela tiden?

Om inte så är det väl bara att prata med grabben och förklara att lillasyskonet måste med på alla resor.
  • Anonym (Nä)

Jag vet en familj där hon har ett barn i tonåren och är vv hos dem. Han har två vuxna. De har fått två gemensamma små och dessa får ALLTID följa med medans hennes pojk nästan ALDRIG får följa med. Känns inte som de precis försökt sammansvetsa familjen. Och nej, han åker väldigt sällan nånstans m pappan. När pojken säger att jag vill oxå följa med så så säger dem ..mm nästa gång kanske, det blir så dyrt!!? Och de reser ofta kan jag säga:(( blir så ledsen för hans skull och har faktiskt påpekat försiktigt för mamman...

• Anonym (?)
    Anonym (Nä) skrev 2013-08-17 11:45:52 följande:
    Jag vet en familj där hon har ett barn i tonåren och är vv hos dem. Han har två vuxna. De har fått två gemensamma små och dessa får ALLTID följa med medans hennes pojk nästan ALDRIG får följa med. Känns inte som de precis försökt sammansvetsa familjen. Och nej, han åker väldigt sällan nånstans m pappan. När pojken säger att jag vill oxå följa med så så säger dem ..mm nästa gång kanske, det blir så dyrt!!? Och de reser ofta kan jag säga:(( blir så ledsen för hans skull och har faktiskt påpekat försiktigt för mamman...
    Hon har kanske inte råd att betala för sin tonårings resa?
Svar på tråden Bonus med på alla resor?