Anonym (novis) skrev 2013-08-17 21:29:21 följande:
Tack för era svar.
Både Mexico och Thailand känns lite långt borta. Jag vill inte sitta så många timmar på planet med min 2-åring som är mer vild än tam.
På Sunwing resort så står det att de har barnklubb för barn mellan 0-7 år. Stämmer inte det?
Vi har sagt att det ska finnas barnpool, restauranger och underhållning på området (så vi kan gå och lägga tjejen sen) och gärna butiker så vi kan ha lite självhushåll.
Det verkar vara lite si och så med stränderna, på en del ställen får man gå 1-2 km för att komma till stranden och då blir man nog kvar på hotellet hela veckan tyvärr.
Okej, om ni bara ska åka en vecka får ni nog hålla er på Kanarieöarna.
Annars är det inte så jobbigt att flyga länge eftersom man ofta har delar av flygresan nattetid då barnet sover. Men för en vecka blir det jobbigt med jetlag och tidsomställningen.
Barnklubbar är på Fritidsresor för barn fr o m 3 år, men kanske har Ving en annan åldergräns? Som jag uppfattar det på deras hemsida handlar det om att de yngsta barnen kan besöka barnkubbhusen för att leka tillsammans med n förälder även om det är yngre än 3 år, men att man då inte kan lämna barnet själv där. Men det var kanske så ni tänkte er? Kanske bäst att ringa Ving och fråga!?