7-åring för stor för Ikeas kura loftsäng?
Ni som har haft Ikeas kura till era barn, hur länge kunde de sova i den? Är det för sent att köpa en sån till en 7-åring?
Ni som har haft Ikeas kura till era barn, hur länge kunde de sova i den? Är det för sent att köpa en sån till en 7-åring?
eftersom den rekommenderas från 6år så kan jag inte tänka mig att en 7åring skulle kunna vara för stor.
Det är ju en 90x200cm säng så visst funkar det tills barnet flyttar hemifrån. Har för mig att den är vändbar så man kan ha den hög alt låg. Vi hade en vanlig trä säng men köpte tältet som msn kan ha till kura för vår son var mest intresserad av tältet/tunneln.
Mina pojkar har varsin, de är 7 och 9 år gamla och det är inga problem än. Jag tror det mer är en fråga om kroppsbyggnad/vikt än ålder: Hur länge kan man sova bekvämt på en skummadrass? Jag minns att jag bytte från skummadrass till resårmadrass i 5-6:an.
Loke, snart 7 år, har haft den i 1½ år nu. Först förra månaden vände vi den då han ville testa lågsäng ett tag o ha den som soffa på dagen. Men han sover bra i den.
Mina pojkar har varsin, de är 7 och 9 år gamla och det är inga problem än. Jag tror det mer är en fråga om kroppsbyggnad/vikt än ålder: Hur länge kan man sova bekvämt på en skummadrass? Jag minns att jag bytte från skummadrass till resårmadrass i 5-6:an.
Min fyraåring har den som loftsäng och jag sover bekvämt bredvid honom de nätter som det är mycket mardrömmar. Så en sjuåring borde få plats!
Ok, visste inte att den rekommenderades från 6 år. Har sett att flera haft den från ca 3 år o uppåt å nån sa att man kan ha den upp till 8 år så därför funderade jag på hur länge man skulle kunna ha den. Så man kan alltså inte ha resårmadrass i den?
Ok, visste inte att den rekommenderades från 6 år. Har sett att flera haft den från ca 3 år o uppåt å nån sa att man kan ha den upp till 8 år så därför funderade jag på hur länge man skulle kunna ha den. Så man kan alltså inte ha resårmadrass i den?
(resår)madrass + ev bäddmadrass får inte vara mer än 12,7 cm enligt säkerhetsföreskrifterna (risk att barnet faller ur loftsängen).
Är den bra el finns d bättre loftsängar på marknaden? Går den att höja om man skulle behöva senare?