• leepettersson

    BF 6 januari Andra barnet

    hej fler som ska ha denna veckan eller samma dag som mig? hur mår ni nu och hur stora är magarna på er?

    jag väntar mitt andra barn dotter vi redan har är 2 ½ år och föddes i februari 22  =)

    NU väntar vi en son ,ska bli så kul få en av varje kön.     p8z3qrp

  • Svar på tråden BF 6 januari Andra barnet
  • Natalie87

    Hej!
    Jag är beräknad till 7:e Januari med vårt första barn Skrattande Mår toppen än så länge, har inte varit illamående eller överdrivet trött. Jag har känt sparkar i ca en veckas tid. Känns både märkligt och helt underbart samtidigt Glad
    Min mage har växt en del de 3 senaste veckorna, men trots det tycker jag inte är det är såå stor för att vara i 5:e månaden, och halva tiden har gått.
    Hur har du mått än så länge. Känner du stor skillnad på grav. 1 och grav. 2? Märker du någon skillnad då första var en flicka och andra en pojke?

    Mvh,
    Natalie

  • 1988

    Hej på er!

    Jag är gravid med vårt andra barn. Vi har en liten tjej som är ca 15 mån och ska nu få en liten pojke. Beräknat 9/1.

    Själv har jag haft två helt olika graviditeter med olika cravings och måenden. Börjar kännas lite otympligt med magen nu eller vad säger ni?! ;)

    Lycka till allihopa så får vi se om nån av oss får årets första bebis :P

    Mvh L

  • Teresia0407

    Väntar oxå en kille fast 4 januari då Samma här, helt olika cravings. Magen är totalt jätte stor och jag tycker allt är otymplig nu, kan knappt få på mig skorna ju.

    55 dagar kvar för mig.. Spännande o se vem av oss som får årets första bebis, och om det är nån som får kanske årets sista?

  • 1988

    Haha ja årets sista kan det ju också bli. Min man som skrämt upp mig, tänka sig att ha alla reportar och så när man är som snyggast och nyförlöst :P

    Har du annan form på magen också? Känner mig slankare och inte lika rund på sidorna som med dottern.

    Knyta skor har jag gett upp. Har köpt skor en storlek för stora och återgått till tonårstidens skejtarsnörning där man bara stoppar in fötterna i skorna och hoppas de håller sig kvar där de ska ;)

  • Teresia0407

    Jag har oxå helt annan form på magen, mindre rund om sidorna. Men slank vetto fasen, jag tycker jag gått upp massor :-P Men förstår vad du menar.. Det är ju så, man bär mer framåt.

    Här rör det sig mycket, särskilt kommer kissblåsan i kläm, som om han drar i ett snöre som sitter fast i kissblåsan.

  • 1988

    Haha ja slank var nog att ta i, menade som du skriver att man bär mer framåt :P Japp tjejen hade mer respekt för att urinblåsan inte är en kicksparkskudde, han sparkar så mycket hårdare också!

    Ska bli spännande att se hur storasyster reagerar på lillebror också!

Svar på tråden BF 6 januari Andra barnet