tösami skrev 2013-08-17 20:39:47 följande:
Skönt med någon som har samma oro!
Visst är det konstigt att man kan känna sig så extremt äcklad av allt med protein när det är just det kroppen behöver? Jag kokte ägg i vecka 8 eller något som när jag skulle äta det var befruktat.... det var ingen foster i men en rejäl navelsträng. Sedan dess känns det som jag aldrig kommer kunna äta ägg igen!
Tack för tipset med bars! Är det något speciellt märke som är extra bra?
Ja!
jag hade planerat att äta fisk oftare och ett kokt ägg om dagen till frukost!
åt lax en gång i v.7 tror jag, fyfan va jag mådde illa! petade i mig den bara för att vi hade gäster.. ryser och får kalla kårar av att bara tänka på fisk nu! det enda fiskaktiga som gått ner är en fiskburgare från mcdonalds och 5 fiskbullar, annars har jag inte ätit någon fisk alls på 6 veckor nu..
försökte göra omelett ungefär då också, slutade med att jag spydde i diskhon och slängde den, blev så illamående av lukten! när sambon kokar ägg får han stänga köksdörren och äta det där inne, vill inte se eller känna lukten av ägg!
ägg blandat i tex. våfflor eller pannkakor går dock bra om sambon rör till det, men känns inte som någon bra mat och inget trevligt att spy heller tycker jag..
av någon anledning så tål jag inte rödlök nu heller!? vet inte varför, får rysningar av att se det, tror det är något med färgen som får min kropp att skrika nej? skumt iaf
jag hade några bars kvar hemma från förut när jag försökte gå ner i vikt (haha jo men visst, funkade inte alls, men dom är rätt goda ändå) så jag hade nutrilett hemma, men vet att det finns en jävlans massa olika, och framförallt såna som har extra mycket protein i, som är till för när man tränar hårt, ser dom hela tiden på gymmet och i typ pressbyrån, en del tar ju dom istället för tex. proteinpulver eller energidryck
och jag tänker lite så att det är ju tillfälligt (hoppas jag!) man kommer ju inte äta dom för evigt under graviditeten, utan bara tills man klarar av att äta "normalt" igen, illamåendet minskar och hittar något annat, och vad jag vet så är det inget skadligt i dom