Abort.. hur kommer jag igenom den?
Hej, som tråden lyder har jag genomgått en abort för ca 3 mån sedan. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2 år, vi försökte inte bli gravida eftersom vi är så pass (unga, 18 båda två) men blev det trots p-piller.
Både han, hans föräldrar och mina föräldrar var på mig för en abort när jag berättat om plusset jag fick på stickan. Vi gick och pratade med massa olika barnmorskor, psykologer och soc. Jag fick en uppfattning om att omgivningen ville mig till att gå igenom denna aborten. Jag ville inte, jag ville behålla detta barnet trots konsekvenserna för mitt eget ungdomsliv. Jag mådde otroligt dåligt och när jag varje dag gick igenom en krigszoon då det kändes som om folk spottade mig i ansiktet, fällde mig på vägen, till sist orkade jag inte mer, jag gav upp och gick igenom aborten. (v 11) Det var mitt livs misstag för jag gråter varje dag och jag vet inte hur jag ska kunna gå igenom detta, dem erbjöd psykolog men för mig känns det som om det är en människa som ska lyssna på mig bara för att få lönen. Jag vet om att jag är ung så jag vill gärna inte ha kommentarer om det. Jag är en mess, mitt huvud sprängs snart. Jag behöver en break från alla bebisar då jag fick reda på att kusinen väntar barn exakt samma datum i slutet på dec. Jag vet inte vart jag ska ta vägen när jag ser magen som bara växer på henne och hur hon strålar medan jag sitter här och har inget kvar. Det blir bara värre med tiden, alla låtsas om som om det inte hänt, men vadå? jag sitter och mår så in i helvetes dåligt utav detta, men ingen ser det. Inte ens min pojkvän. Han vet om att jag är ledsen men vi pratar inte om det. Jag behöver bara råd om hur man ska gå vidare eller om det ens går att gå vidare?
Dom som visste om greviditeten känner sig lättade över aborten och tycker att det är såååå enkelt att gå vidare, men hur? Varför fattar dom inte att jag mår dåligt? att ingeting är över än, aborten och hela grejen är inte över ännu. Det var smärta rakt igenom och den är inte över ännu. Vad ska jag göra??
Tacksam för svar.
/ Ledsen