• Anonym (Ledsen.)

Jag tycker det är jätte,jätte,jätte jobbigt att ha barn!

Har 3 barn, 6,5 år, 4 år och en 2,5 åring. Jag är heeelt slut! Kan inte minnas en dag då det inte skriks,gnälls och bråkas varvat mer eller mindre konstant. De två minsta är absolut värst.

Är mina barn extremt jobbiga eller känner ni igen er som har flera små barn? 

• Svar på tråden Jag tycker det är jätte,jätte,jätte jobbigt att ha barn!
  • Anonym (röd)

Jag har ett barn och vill ibland byta bort henne mot en bag-in-box. Men jag är ensam med henne. Är du ensam med dina barn? I så fall är det nog inte så konstigt att du är trött.

Du måste nog se över ditt liv och våga be om hjälp lite mer för att få avlastning.

• Queenie70

Ja det är skitjobbigt. Därför har jag bara ett.

• Anonym (rotmos)

Vänta bara tills du har en 10-åring som slår övriga barn och dig, tar sönder möbler, vägrar gå i skolan på en halv termin och måste anmäla dig själv till soc för att få hjälp, som någon jag vet. Obestämd

Ja det är jobbigt med tre. Vill man inte ha det urjobbigt i några år så skaffar man inte tre barn alls.

• Anonym (Ledsen.)
    Queenie70 skrev 2013-08-17 21:16:47 följande:
    Ja det är skitjobbigt. Därför har jag bara ett.
    Anonym (rotmos) skrev 2013-08-17 21:18:18 följande:
    Vänta bara tills du har en 10-åring som slår övriga barn och dig, tar sönder möbler, vägrar gå i skolan på en halv termin och måste anmäla dig själv till soc för att få hjälp, som någon jag vet. Obestämd

Ja det är jobbigt med tre. Vill man inte ha det urjobbigt i några år så skaffar man inte tre barn
    Nej, tro mig. Jag skulle INTE skaffat 3 barn, särskilt inte med facit i handen. Våran 3:a är en liten oplanerad bonus o det skiljer ju bara 1,5 år mellan de två minsta. Jag gick igenom en depression när hon var bebis och tills för något år sen. Har nog inte återhämtat mig riktigt. Jag är inte ensamstående men väldigt ensam i relationen.
  • Anonym (C)

Det är asjobbigt! Jag har varit hemma med mina i två månader, hela sommarlovet, de är 8 och 5. Vissa dagar är jag så trött att jag börjar gråta! Men på måndag börjar skolan igen och nu gråter jag över att inte få vara tillsammans med dem hela dagarna!!

• Anonym (Ledsen.)
    Anonym (röd) skrev 2013-08-17 21:15:17 följande:
    Jag har ett barn och vill ibland byta bort henne mot en bag-in-box. Men jag är ensam med henne. Är du ensam med dina barn? I så fall är det nog inte så konstigt att du är trött.

Du måste nog se över ditt liv och våga be om hjälp lite mer för att få avlastning.
    Harmagedon skrev 2013-08-17 21:15:55 följande:
    Det är skitjobbigt att ha småbarn.

Fantastiskt roligt och underbart också.
    Haha, ja det är nära att lägga ut en annons ibland. Och visst är de underbara,jag fullkomligt avgudar dem alla tre och det kanske därför jag blir så ledsen när jag bara känner att det är jobbigt utav bara h-vete ibland.

Min mellersta tjej är så gapig och jag försöker med allt jag har att få henne att lyssna och acceptera det jag säger. Bara det under en dag tröttar ut mig fullständigt. O då har man två till.

• Anonym (mm)

har bara två, 6,5 och 4, det är jobbigt nog. förstår dig! de bråkar och slåss och skriker och sånt heeela tiden. däremellan är de jättegulliga ;)

försök tänka att det är en begränsad tidsperiod de kommer att vara så små. snart blir de större och kan gå ut själva och hälsa på kompisar.

• Anonym (Ledsen.)
    Anonym (C) skrev 2013-08-17 21:25:19 följande:
    Det är asjobbigt! Jag har varit hemma med mina i två månader, hela sommarlovet, de är 8 och 5. Vissa dagar är jag så trött att jag börjar gråta! Men på måndag börjar skolan igen och nu gråter jag över att inte få vara tillsammans med dem hela dagarna!!
    Vilket fint inlägg. Det är så sant och skönt att höra. Att man både kan vara helt slut men samtidigt vill man bara stoppa dem i fickan och alltid ha dem med sig. Jag önskade att jag kunde ha dem oftare var för sig.
  • Knappamamma

Den såkallade syskonkärleken gör ibland att jag önskade att vi stannat vid 1 barn även om jag inte vill bli av med mun söta 2:a

Svar på tråden Jag tycker det är jätte,jätte,jätte jobbigt att ha barn!