• Gnozza

Kan någon Wordfeuds regler? Talar han sanning?

Jag visste inte var jag skulle lägga upp min fråga jag nu ska ställa. Det är ju inte otrohet det rör sig om men jag hittade som sagt inte vart jag skulle lägga detta.

Jag och min sambo gjorde slut för ett par månader sen. Efter detta har vi bott under samma tak då vi inte hittat nya bostäder förrän nu.

Så här var det iaf:

Vår yngsta son låg och sov i vårt sovrum och vaknade till. jag gick in till honom för att natta om honom. jag satt där en stund. Bredvid mig på nattduskbordet låg mitt ex mobil och efter en stund kom det ett sms och hela mobilen lös upp. jag vet att jag inte skulle tittat eller läst men av ren reflex tittade jag när det lös upp. Då ser jag att det är från en tjej/kvinna och det står kort: Hej! Barnfri idag? Sugen på hett sex?

När jag frågad honom om smset så sa han att det var en gammal tant som han spelat Wordfeud med innan när han och jag var tillsammans och att hon hade börjat skicka en massa snusk?!!!! Det berättade han aldrig för mig då och det sa jag till honom då och då sa han att det inte spelade någon stor roll väl. Han sa att om jag ville se kunde han visa allt och hur hon såg ut osv, för att jag skulle se att det var en tant!

Min fråga är nu! Måste man lägga in någon man spelar Wordfeud med som kontakt i mobilen för att kunna spela? Det måste han ju ha gjort eftersom hennes namn stod i det fältet vem smset är ifrån. Jag har själv aldrig spelat Wordfeud så jag vet inget om det spelet!

Och varför visste hon att han hade barn? Är det något som är relevant i spelet???? INTE enligt mig iaf!!

Finns här någon som kan spelet Wordfeud och kan svara på mina frågor. Iaf angående om man måste lägga in motspelare som kontakt i sin mobil?? Eller ska jag vara orolig för att detta är något som pågått under vår tid då vi var tillsammans??                  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-18 01:05
    Alltså detta hände efter att vi gjort slut!
  • Svar på tråden Kan någon Wordfeuds regler? Talar han sanning?
  • Meus Veritas

Nej man måste inte lägga till nån som kontakt. Man kan chatta med den man spelar med via wordfeud om man vill. Får man medelande via chatten på wf så lyser inte mobilen upp och visar medelandet. Hoppas det gav dig svaret du letade efter

• Frontline

Man lägger inte till personen som en kontakt utan man accepterar om man vill spela med en viss person men det blir ingen kontakt typ som en samtalkontakt...

Jag får inget sms om nån spelar utan en notis och då kan man ibland läsa om personen har skrivit något...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • nile10

Man behöver inte alls ha en person i telefonboken för att spela wf!
    Hur länge har ni varit tillsammans?
    Wf skapades väl typ år 2010...
    Wf är som alfapet.
    Tänk efter nu... Tror du verkligen en gammal tant har skickat detta sms???

• Gnozza

Ok Det var det jag misstänkte! Vi var tillsammans i 4 år. Blev tillsammans hösten 2009. Det tog slut i maj i år. Vi var överens om att känslorna inte var som innan men jag var noga med att poängtera att det lätt blir så när man har småbarn. Men han sa att han ville separera, ha barnen varannan vecka och vara ensam varannan vecka för han ville ha ensamtid. Vad svarar man på det? Han hade tydligen bestämt sig. Vi hae sedan innan försökt ett par gånger för att få det bättre men det har bara runnit ut i sanden. Jag har bara så dåligt samvete för barnens skull, och att vi inte försökte mer för deras skull Han har ju också börjat ta med mobilen överallt o han får sms som får honom att le ovanligt mycket. När jag frågade honom om detta så svarade han inte på miba frågor uran började prata om annat kring detta men han svarade aldrig på just dessa frågor. Han kringgick dom. Kan väl säga så mycket som att hon hette Eva i förnamn. Man behöver ju verkligen inte vara tant för att heta det! Men han kunde tydligen visa grejer hon skickat osv. Då kanske hon är en tant som han påstår! Jaja, han verkar så glad nu över detta. Rensar o packar. .....redan! Tack igen för alla svar!

• Gnozza

Verkar inte bättre än så Anonym: Va? Nej vi är inte a och k!

• Anonym (tant)

Att han säjer att hon är en "tant" säjer inget.... jag är 49 och har fått diverse erbjudande från mycket yngre män,  tydligen är det nåt extra lockande med tanter......jag är inte intresserad men fascinerad och förvånad.

Däremot kan jag ställa in vilken signal jag vill ha när det händer nåt på WF, och  kan välja samma signal som jag väljer på SMS.(även om jag har valt olika) jag pratar med mina vänner på WF ibland och jag hör/ser när dom svarar.

• Zazou

Jag vill inte lägga in några värderingar eller säga att han hittar på eller så. Men jag har själv råkat ut för spelinbjudan där människan ifråga inte är intresserad av att spela utan chatta snusk. Jag raderar dock spelomgången isåfall, inte lägger till människans nummer i telefonboken. Det är väl det som är konstigt, inte att det sker på wf..

• Anonym (U)

Fast uppenbarligen har han inlett ett sexuellt förhållande med någon men skyller ifrån sig när du konfronterar honom. Är han otrogen? Nej, inte om ni gjort slut som du säger att ni gjort. Däremot är det kanske inte okej om han tar hem någon så länge ni bor under samma tak. 

• Gnozza

Ok. ja jag har som sagt aldrig själv spelat det spelet så jag vet inte alls hur det ser ut eller fungerar. Därav denna tråd för att få veta hur det kan se ut osv.

Nej vi är ju inte tillsammans längre så han är ju inte otrogen! Men tydligen hade detta börjat redan när vi var tillsammans så då kan jag ju undra vad som hänt då. Det jag tycker är en väldigt märklig känsla är att det dyker upp såna sms, alltså sex-sms när vi precis gjort slut. Var jag så fruktansvärt oattraktiv i hans ögon så han verkligen måste hålla på med sånt direkt efter att det tagit slut mellan oss?! Och det var en väldigt olustig känsla när han såg det smset och sedan satt och tittade på sitt barn som låg i sin säng precis bredvid och sov! jag vet att man kanske inte kan tänka så, men det kändes så fruktansvärt osmakligt!! Visst sms kan ju dyka upp när som helst så det är svårt att välja tidpunkt men det tog emot för mig som mamma till vårt barn och se något sånt just i den stunden! 

Vad han nu väljer att göra kan ju kvitta men han kan ju iaf försöka att dölja det tills vi flyttat isår, om han nu ska hålla på med något sånt!!   

Svar på tråden Kan någon Wordfeuds regler? Talar han sanning?