• Blingbling

Änglasmycke/bola/gravidhalsband

Jag har förstått att det finns smycken i form av långa halsband med en liten bjällra på som man använder när man är gravid. Bebisen hör då ljudet från klockan och när liten sedan tittar ut så kan man med hjälp av att använda den här lilla klockan få bebisen att bli lugn och trygg av det bekanta ljudet. Någon som har använt ett sådant smycke? Erfarenheter och tankar kring detta? Någon som tillverkat/designat ett personligt smycke? Tips på fina änglasmycken att köpa på nätet eller i butik mottages också tacksamt!

• Svar på tråden Änglasmycke/bola/gravidhalsband
  • viseversa

Jag hade såna. Men att bebisen hör dom är skitsnack. Det är så hög volym i magen att ett smått plingande drunknar i alla ljud. Jag hade dom för att dom är vackra.

• Jecw
    viseversa skrev 2013-08-18 09:00:23 följande:
    Jag hade såna. Men att bebisen hör dom är skitsnack. Det är så hög volym i magen att ett smått plingande drunknar i alla ljud. Jag hade dom för att dom är vackra.
    Då är det bättre att sätta på ett par hörlurar på magen och spela sin favoritlåt :) Bättre det än att gå runt med en pingla som irriterar alla i ens omgivning och inte ens fungerar på barnet.
  • Mystica 1

Jag önskar mig ett sådant för jag tycker de är vackra och kan sedan spara och ge vidare till mini i magen när den blir äldre

Min nystartade gravidblogg mystica.blogg.se
  • zbaby

Jag har haft det med båda mina barn och sedan satt fast det i vagnen och de blir så trygga och lugna när de hör det ljudet...

• Mystica 1
    zbaby skrev 2013-08-18 09:17:00 följande:
    Jag har haft det med båda mina barn och sedan satt fast det i vagnen och de blir så trygga och lugna när de hör det ljudet...

Å vad smart med vagnen den iden tänker jag kopiera :)
  • daxförnästa

Låter som en katt är i rummet. Störande ljud för alla andra o kan inte tänka mig att bebisen vill bli störd av de där oljudet. Skaffa en mysig speldosa sen istället.

• Mystica 1
    daxförnästa skrev 2013-08-18 10:09:03 följande:
    Låter som en katt är i rummet. Störande ljud för alla andra o kan inte tänka mig att bebisen vill bli störd av de där oljudet. Skaffa en mysig speldosa sen istället.

Ingen av de jag sett låter mer en litet litet pinglande som man verkligen måste lyssna noga efter för att en höra
  • zbaby

De låter så otroligt svagt så man hör dem knappt om du har det i ett halsband..
    När jag tog fram det när jag blev gravid med lillebror kände storasyster på 3,5 år igen ljudet och pillade hela tiden.. P

• Blingbling

Intressant att höra allas åsikter om halsbandet och det verkar ju vara lite delade åsikter PandaaN, jag googlade på "bola gravidsmycke" och fick upp flera butiker som säljer sådana smycken..så testa det! zbaby, åh vad fint skrivet om att storasyster är framme och visade intresse för smycket - kul att höra! Fler tankar och idéer om sådana här smycken mottages tacksamt.

• supersötasilversara

Jag har köpt speldosa och spelat den på kvällarna liggandes mot magen under graviditeten. Sedan när bebisen fötts har vi haft med den i vagnen, sängen, bilstolen osv.

Svar på tråden Änglasmycke/bola/gravidhalsband