• Slagathor

Hjälp att komma på presenter till tvååring

Snart fyller min flicka 2 år. I vanliga fall är jag kreativ vad gäller att komma på presenter åt folk, men nu har jag stillestånd. Kanske beror på att hon redan har allt. Stor släkt på pappans sida har hon så hon har det mesta som passar barn i sin ålder och lite äldre.

Det jag kommit på hittills är
    Större ryggsäck
    Ny dockvagn
    Mjukiskatt
    Kläder

Notera att listan kommer att föreslås till släkten också.

Snälla hjälp mig med bra presentförslag. Alla förslag är välkomna.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Svar på tråden Hjälp att komma på presenter till tvååring
  • Ramborg

Pussel

Tuschpennor

Leksakstraktor

Pärlor och tråd att trä halsband av

Dockservis

Biltrailer

Grävmaskin

Lekmatta, sån med vägar på

Duplo

Leksaksdjur och bondgård

42.
  • Krokodillan

Min tjej som är tre nu leker dagarna i ända med sin låtsasmat, alltså mat i plast och tallrikar, muggar mm. Hon har en spis och "diskbänk" till men det är det andra som är det roliga. Annars bilar, tågbana, trehjuling (kanske en sån där lite mindre och stabilare), filmer, böcker mm. Men svårt när de redan har så mycket.

• Slagathor

En lekmatta har hennes syster så hon behöver ingen egen. Men däremot gav det tipset mig idén om en tågbana? En sån i trä.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Slagathor

Ja hon har allt det. Miniservis, bobby car som hon älskar och då tycker jag det är onödigt med trehjuling. Filmer har hon, böcker också men man kan aldrig få för mycket böcker så det lägger jag till i listan!

Tågbana

Böcker

Lagt i listan

• sihn

Saker till lera som formar, kavel osv. Min kille älskar att leka med lera dock gör jag egen play doh själv, billigare och håller längre

• Slagathor

Det var en bra idé. Lera har hon, men inte formar och kavel. Tack. Lägger till på listan.

Tillbehör till lera

Tågbana

Böcker

• Veritaslux

Verktyg för barn, verktygsbänk. Vi har köpt skruvar och "muttrar" i trä med tillhörande skruvmejlsel som dottern skruvar med. Såg att det fanns en Alfons verktygbänk som vi funderar på till i jul. 

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Lady Namárië

Om ni har trädgård kan jag rekommendera en sådan där "fågelbogunga" (rund med nät, brukar finnas i större version på lekplatser). Jag hittade en på barnens hus i somras och alla barnen älskar den.

Svar på tråden Hjälp att komma på presenter till tvååring