• Anonym (K)

Tål inte p-piller får biverkningar som förstör mig.

Jag har gått på tre olika pillermärken men antingen får jag mensvärk eller humörsvängningar. Nu har jag slutat med p-piller och mår genast mycket bättre. 

Problemet är att jag inte vill ha sex längre, dels för att vi MÅSTE använda kondom och kondomer blir jag inte ens kåt och det gör bara ont. (Vi har testat det mesta i sängen men inget blir bättre) 

Jag vet inte vad jag ska göra.. Jag blir hur kåt som helst om vi kör utan vilket jag är rädd att göra eftersom jag absolut inte vill ha barn.

vad är det för fel? Någon som har samma problem? 

• Svar på tråden Tål inte p-piller får biverkningar som förstör mig.
  • EJai

Kopparspiral? Är hormonfri så borde funka för dig

• Sticka

FemCap, också hormonfritt.

• Anonym (K)
    EJai skrev 2013-08-18 14:57:20 följande:
    Kopparspiral? Är hormonfri så borde funka för dig
    Jag är bara 18 år, tror inte man får kopparspiral? 
  • Anonym (K)
    Anonym (asdf) skrev 2013-08-18 14:59:13 följande:
    Analsex?
    nej tack? 
  • Anonym (asdf)

Då slipper du kondom eller rädslan att bli med barn. win-win.

• Omogen citron

Har du testat minipiller? Mini P är det som innehåller minst hormoner.

Gå till ungdomsmottagningen och diskutera preventivmedel där, de är duktiga och det fler alternativ, t.ex pessar.

• Sticka
    Anonym (K) skrev 2013-08-18 14:59:06 följande:
    Jag är bara 18 år, tror inte man får kopparspiral? 
    Olika barnmorskor har olika "regler"/rekommendationer angående det, har jag märkt.
  • Whitetrash86

Har problemet med att jag inte tål hormoner.. så testat alla p-piller och minipiller som fanns då.

Fick testa p-ring... funka super om man bortser från att jag blev gravid 2ggr på 4 månader. Allt pga att jag hade sex för tidigt efter att jag stoppat in den nya ringen efter mens... nu har jag kopparspiral för 2a gången och är super nöjd.

Anledningen till att dom inte vill att man har kopparspiral är just för att men kan blöda sjukt mycket av den ( första 6 månaderna var jag tvungen att använda blodhämmande)
    Men finns det inget annat som funkar för dig så har du all rätt att få den. 

• Punkarn27

Hej jag är en tjej på snart 28 år tror inte ja tål det mesta inom preventivmedel. Just nu har jag p-piller men har haft konstant blödning i en månads tid nu börjar bli jobbigt nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra?

Svar på tråden Tål inte p-piller får biverkningar som förstör mig.