• Anonym (Tjock)

Viktväktarna online, fungerar det?

Någon som provat? Jag har nästan 30 kg att ner i vikt och har inte möjlighet att ta mig till några möten. Har varit med i viktväktarna för tio år sedan men då gick jag på möten och vad jag förstått har de ändrat sitt system. Då fick man ett häfte med recept för kommande vecka varje gång man var och vägde sig, får man tillgång till recept på appen ? Förslag typ vad man kan äta till frukost? Kan man lägga in hur många points man äter och se hur många man förbrukat under dagen?

• Svar på tråden Viktväktarna online, fungerar det?
  • Anonym (Tjock)

Attan, ja g som hoppas på att det var någon som visste :)

• enäggs81

jag kör vv online. har en app på mobilen. det är toppen! för är man tex och handlar tar jag fram mobilen och kan kolla i checklistan vad olika varor har för points. Det står även hur många points jag har per dag och hur många jag har förbrukat. man söker på tex 1 ägg och lägger till. då står det 2 points. och det dras av från min dagranson... man har även bonus points per vecka. jag har 49 points i bonus som jag kan använda av lite varje dag eller äta alla tex på helgen. All frukt även banan är 0 points. jag är aldrig hungrig och går ner massa! Finns även recept online!

• enäggs81

så väger jag mig varje tisdag morgon och lägger in det på mobilen.

• enäggs81

tror bara appen fungerar på iPhone! men annars kan man ju använda datorn....

• Anonym (ja)

Ja, det fungerar :) Jag är jättenöjd med min tid med där som online medlem.  

• Anonym (Tjock)

Vad roligt att höra! Appen låter onekligen smidig och jag har insett att jag måste ha ett verktyg om hjälper mig att gå ner i vikt. Jag tycker bara det är dyrt med en startavgift på 400 kr! Hur mycket har ni gått ner i snitt? 0,5 kg i veckan?

• enäggs81

jag brukar gå ner 0,5 kg till 1 kg i veckan

• SweetLollo

Jag använder appen ShapeUp i mobilen (dem räknar kalorier) och jag har gått ner nästan 4 kilo på 6 veckor nu, jag är väldigt nöjd med den :) Jag använder Viktväktarnas app också, men jag blir inte klok på deras pointräknande.

• Anonym (Tjock)
    SweetLollo skrev 2013-08-18 21:08:05 följande:
    Jag använder appen ShapeUp i mobilen (dem räknar kalorier) och jag har gått ner nästan 4 kilo på 6 veckor nu, jag är väldigt nöjd med den :) Jag använder Viktväktarnas app också, men jag blir inte klok på deras pointräknande.

Jag vet att de ändrat systemet till något som heter propoints men vanliga points förstår jag mig på. Shape up har jag tittar på men finner det krångligt. Tänk så olika man kan tycka :)
Svar på tråden Viktväktarna online, fungerar det?