• jisses

Hur tidigt började ditt illamående i graviditeten?

Du som plussat o mått illa.... Hur tidigt började du må illa och kom det krypande eller överrumplade det dig?

• Svar på tråden Hur tidigt började ditt illamående i graviditeten?
  • Malima

För mig kom det krypande....började i vecka 5 med avsmak för mackor och kaffe. I vecka 7 började illamåendet. Inte jättefarligt, som värst spydde jag 1-2ggr per dag, oftast efter frukost när illamåendet var som värst.illamåendet avstannade sen i två, tre veckor för att hålla i sig igen i 3veckor. Sen mådde jag prima!

• janette

Började i 6e veckan än har vecka 7 vart värst

Är i v9 nu

• janette

Men aldrig på morgonen men fy tex vad jag mår nu :(

• tuschpenna

Fem dagar efter ägglossning. Tyckte det var en konstig magkatarr som inte gav med sej trots att jag knaprade Novalucol.

• 2012mamma

Jag började spy redan i v.5 

• Lindsey Egot NO1

Jag har alltid haft illamående som börjat från det att gullkroppshormonet börjat producerats och det har oftast slutat i v13-16. Med mitt femte barn slutade det inte förrän efter förlossningen.

• FruZäll

Började denna vecka alltså v.6 urk blir galen :(

• Emelie 1987

Vecka 8 med första
    Vecka 6 med andra
    Vecka 5 med tredje 

En man, två barn, tre älsklingar
  • snuffrare

Jag hade ägglossning 23-28 dec (någonstans) och 2 jan så mådde jag otroligt illa. Jag trodde jag var magsjuk. Men ändå fattade jag inte att jag äntligen blivit gravid förren 14 jan.

• Fantastico

Jag började att må illa i v. 7 och jag är i vecka 9 nu... För min del är illamåendet värst på morgonen och på kvällen, men ganska ok under dagen...

Jag har knappt någon aptit och är otroligt lättäcklad av mat - lever på Risifrutti, gurka, tomater, äpplen och bananer.

• lilleskutto

Första barnet (pojke): mådde aldrig dåligt
    Andra barnet (flicka): mådde dåligt vareviga dag i 4 månader, sen mådde jag prima

• gröna L

Med första: v 14
    Med andra: mådde lite småkymigt från v 10 ungefär, spydde från v 14 :-/

Svar på tråden Hur tidigt började ditt illamående i graviditeten?