• uptowngirl

    Min dotters alkoholvanor

    Jag blir verkligen galen på det här. Min dotter har totalt tappat verklighetsförankringen om hur mycket nöje man kan ha i sitt liv och vardag. Det är fest hit och fest dit, vareviga helg. Under loven mycket oftare. Det kan också ske på vardagar trots att det är skola nästa dag, även om det tack och lov är sällan. Det spelar inte någon roll hur mycket jag tjatar hon ger sig inte. Polisen har tagit henne för fylla ungefär 5 gånger nu senaste året när hon varit 17-18. Antingen för att dricka alkohol/inneha offentligt eller för att hon är för full att hon inte kan ta hand om sig. Men det konstiga är att hon var så duktig tidigare då hon varit bekant med alkohol två år cirka. Men den enda konsekvensen hon fått av detta är indraget körkortstillstånd ett år. Jag behöver mer hjälp nu då hon är myndig och vägrar förstå att hon är ute på hal is som bara fortsätter. Har någon samma problem där ute?

  • Svar på tråden Min dotters alkoholvanor
  • Viveka01

    Oj, ja det var en knepig sitaution minst sagt. Har ni alkohol hemma? Var ni stränga med kläder och smink? DeET VIKTIGASTE var hon smart? Smart menar jag med att hon sa t ex jag ska inte dricka alkohol när jag blir stor m.m. inte att hon var duktig på matte osv

  • Viveka01
    Viveka01 skrev 2013-09-18 15:05:08 följande:
    Oj, ja det var en knepig sitaution minst sagt. Har ni alkohol hemma? Var ni stränga med kläder och smink? DeET VIKTIGASTE var hon smart? Smart menar jag med att hon sa t ex jag ska inte dricka alkohol när jag blir stor m.m. inte att hon var duktig på matte osv

    situation*
Svar på tråden Min dotters alkoholvanor