• scrapparlotta

Netflix ?

Registrerade mig nyss på Netflix, mest för att mina barn ska kunna titta på filmer i sin dator/ipad. Men så testade jag nu på min dator, och dels så är ju filmerna på engelska. I och för sig översatta, men min minsta kan inte läsa riktigt än.....och den stora läser, men hinner inte alltid med översättnings remsan. Så går det inte att få filmerna på svenska?

Sen då den här översättnings remsan, den nedersta av dom remsorna syns ju inte ens....då hjälper det inte om man kan läsa ens....

Är det nån iställningsgrej där eller?

Tur att det är en gratismånad, för är det så här så skiter jag i det... 

• Svar på tråden Netflix ?
  • alynda

När du sätter igång filmen finns en symbol som ser ut som en pratbubbla i övre högra hörnet (bredvid volymkontrollen). Klicka på den så kan du välja talat språk Sam språk f textning. För det mesta går det igång på svenska per automatik, men ett par ggr har vi varit med om att det är fel språk när man tagit en paus och ska titta igen. Men snabbt åtgärdat alltså.

• scrapparlotta
    alynda skrev 2013-08-19 00:40:59 följande:
    När du sätter igång filmen finns en symbol som ser ut som en pratbubbla i övre högra hörnet (bredvid volymkontrollen). Klicka på den så kan du välja talat språk Sam språk f textning. För det mesta går det igång på svenska per automatik, men ett par ggr har vi varit med om att det är fel språk när man tagit en paus och ska titta igen. Men snabbt åtgärdat alltså.

Ok...då vet jag det Hur får jag bilden högre upp....för nu ser man inte längst ner. Det är irriterande.
  • Imquelle90

Nyligen bytt ifrån Netflix till Viaplay här hemma, mest för att vi kände att vi sett hela Netflixs utbud.. 
    Har man barn skulle jag nog rekommendera Viaplay, det finns lite mindre men 90% är på svenska av barn/familje-filmer. På Netflix är det mycket på engelska, mycket man tycker bör vara på svenska. 

• alynda
    scrapparlotta skrev 2013-08-19 06:44:36 följande:
    Ok...då vet jag det Hur får jag bilden högre upp....för nu ser man inte längst ner. Det är irriterande.

Det problemet har jag aldrig haft, set låter mer som inställningen på din dator?
  • scrapparlotta

Ingen som vet hur jag kan få bilden i mitten av min dataskärm? Som det är nu så är bilden väldigt långt ner på skärmen och jag ser inte sista raden på översättnings texten. Jag har försökt leta upp hur jag kan ändra inställningar, men hittar inga. Jag tittar ju ofta på tv program och även nån film på datorn annars, då funkar det. Men inte här på netflix....Irriterande!!

• jassikan
    scrapparlotta skrev 2013-08-21 10:31:21 följande:
    Ingen som vet hur jag kan få bilden i mitten av min dataskärm? Som det är nu så är bilden väldigt långt ner på skärmen och jag ser inte sista raden på översättnings texten. Jag har försökt leta upp hur jag kan ändra inställningar, men hittar inga. Jag tittar ju ofta på tv program och även nån film på datorn annars, då funkar det. Men inte här på netflix....Irriterande!!

Fråga Netflix om de har något tips:
    https://contactus.netflix.com/contactus?locale=sv-SE
    020 79 06 37
    Support på Svenska (Sverige) tillgänglig 12:00 - 20:30.
  • Binary

Tänk på att netflix har olika utbud i olika länder, så med lite tekniskt trollande kan du fyrdubbla utbudet.

Jag kör svenska, tyska, brittiska samt amerikanska netflix och har haft sedan premiär i sverige, och jag har fortfarande inte gått igenom allt jag vill se

Svar på tråden Netflix ?