• mammasmirakel

Så galet ont! Öroninflammation och gravid.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Gör så förbannat ont! Fått penicillin och har tagit nässpray samt Alvedon. Sitter uppe för andra natten i rad.. Önskar att trumhinnan spricker. Då försvinner värken enligt läkaren. Nån som har ngt annat smart tips?

• Svar på tråden Så galet ont! Öroninflammation och gravid.
  • Mumblern

Har du vitlök hemma? Om du har det. Pröva att krossa den, lägga i en stumpa/gasbinda el dylikt och lägg mot örat. Vira en band runt huvudet så att lökpaketet sitter kvar. Ha detta så länge du bara kan. Lukten sitter i ett tag men detta dämpar smärtan bra. Så det kanske är värt det?

Lycka till  

• miss ly

Jag lider med dig! Jag hade öroninflammation när jag var i vecka 37 och det är verkligen ingen höjdare. Jag testade vitlök utan resultat men det är helt klart värt att testa!!! Det tog 1 v !! Innan jag blev bättre och locket i örat försvann inte förns lillan var ute. Hoppas du blir piggare snart!! Krya på dig

• NLAL

Jag hade det i v.37-38, två pencillinkurer och den ena hjälpte inte ett skit och den andra gav mig svamp. Då kastade jag skiten och körde på hackad lök i hushållspapper varvat med kokande vatten på en bomullstuss som jag stoppade i örat. Hade så i ca 2 veckor och än är det inte helt bra, fortfarande ont vissa dagar och lock, nu är jag i v.41...

• NLAL

Det blev alltså bra av löken och bomull och själva öroninflammationen hade jag i ca 2 veckor. Gick någon dag innan jag kom till läkaren, sen 7-8 dagar med penicillin och sen någon dag med lök och bomull.

Svar på tråden Så galet ont! Öroninflammation och gravid.