• Anonym (tjohej)

Killar (och tjejer) DOFT!

Hej allihop!

Jag skrev en tråd häromveckan angående dofter... Det är så att killen jag är tillsammans med nu ÄLSKAR en speciell doft/parfym. Han har sagt att han tycker det är magisk. Jag tror att hans ex hade den... Jag tycker också att den luktar gått, men jag har tills nu aktivt undvikit den då jag får för mig att om jag skulle ha den skulle han förknippa den med sitt ex och börja tänka på henne... (INTE så kul.. De gjorde slut för ca 1,5 år sedan och vi har varit ihop i 5 månader).

Dock pratade jag med en killkompis igår som hävdade att "neee vad töntig du är. Om han gillar just den doften så skulle han bara uppskatta om du kom dit och doftade den. Han gillade doften och kommer förknippa den med dig. Vi är rätt enkla och uppskattar sånt".

Tror ni det är så?? Att han bara skulle bli glad om jag köpte den? Eller är det a big no-no att dofta likt hans ex???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 09:38
    Ursäkta dålig stavning...

• Svar på tråden Killar (och tjejer) DOFT!
  • Anonym (Wildrat)

Du kan väl prova? Gå till en parfymaffär och provspruta på armen, sen får killen sniffa på dig. Sen kan han säga till om det är bra eller inte. Parfymen blir iaf lite individuell då doften påverkas av individen. Den kommer inte lukta exakt likadant på dig som på exet.

• Anonym (tjohej)
    Anonym (Wildrat) skrev 2013-08-19 09:38:32 följande:
    Du kan väl prova? Gå till en parfymaffär och provspruta på armen, sen får killen sniffa på dig. Sen kan han säga till om det är bra eller inte. Parfymen blir iaf lite individuell då doften påverkas av individen. Den kommer inte lukta exakt likadant på dig som på exet.
    Det var vad kompisen sa också.. Mitt schampoo/tvål/naturlig doft kommer påverka...
    Tänkte jag skulle fråga kanske, hitta på nått "jag har fått prov på denna, vad tror du?" Eller nått.. Eller bara dyka upp och dofta så...
  • cazh82

Jag tycker inte det, sedan så skulle jag om jag var du undra varför min karl är så himla på om att du ska dofta som hans gamla flamma. Är det något ouppklarat, men är den misstänksamma sorten så ska inte färga över det på dig. Såg ett program om det, att man doftar sig till sin partner. Omedvetet kanske det är så snarare än parfymen ifråga?

Visst var det någon av VS dofter? Då tycker jag att du ska välja någon av de andra i sortimentet, finns godare dofter än just den nämnda.

• läkarstudent

Oj, jag har alltid köpt samma parfymer till mina killar. Har 3-4 olika som jag gillar jättemycket (parfymer alltså, inte killar). Självklart är det inte för att jag velat att de ska dofta som varandra, utan för att jag gillar doften! Jag håller alltså helt med din killkompis.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Anonym (tjohej)
    cazh82 skrev 2013-08-19 09:42:32 följande:
    Jag tycker inte det, sedan så skulle jag om jag var du undra varför min karl är så himla på om att du ska dofta som hans gamla flamma. Är det något ouppklarat, men är den misstänksamma sorten så ska inte färga över det på dig. Såg ett program om det, att man doftar sig till sin partner. Omedvetet kanske det är så snarare än parfymen ifråga?

Visst var det någon av VS dofter? Då tycker jag att du ska välja någon av de andra i sortimentet, finns godare dofter än just den nämnda.
    Precis!
    Alltså han har inte nämnt nått om nått ex eller så (min egen förutfattade mening, men måste nog vara så) och han pratar om doften som att han verkligen gillar just doften. För ett tag sen sa han att han hade lyckts urskilja den på jobbet, en tjej där som tydligen hade haft den, och han var SÅ stolt att han lyckades känna att det var den (och återigen nämnde att han verkligen gillar den...). Han har dock nämnt att hans ex inte hade koll alls på dofter (som jag har :P. tror dock att hon hade denna, Love Spell i lotion-form.

Jag har Pure Seduction hemma och funderar på att dra på mig den, de är VÄLDIGT lika i doften dock....
    läkarstudent skrev 2013-08-19 09:46:50 följande:
    Oj, jag har alltid köpt samma parfymer till mina killar. Har 3-4 olika som jag gillar jättemycket (parfymer alltså, inte killar). Självklart är det inte för att jag velat att de ska dofta som varandra, utan för att jag gillar doften! Jag håller alltså helt med din killkompis.
    Okej, intressant!

Jo jag gillar ju också vissa dofter. Det jag är orolig för är att jag ska haka upp mig, nu när jag VET att jag går runt å luktar som hans ex.... Blir lixom inte "min"...Men om han gillar den så vill jag ju ändå göra honom glad (som kompisen sa - om JAG verkligen gillade en doft skulle jag nog uppskatta om han hade nån liknande)..

• cazh82

Föredrar faktiskt pure seduction så testa.

Anonym (tjohej) skrev 2013-08-19 10:04:48 följande:
    Precis!

Alltså han har inte nämnt nått om nått ex eller så (min egen förutfattade mening, men måste nog vara så) och han pratar om doften som att han verkligen gillar just doften. För ett tag sen sa han att han hade lyckts urskilja den på jobbet, en tjej där som tydligen hade haft den, och han var SÅ stolt att han lyckades känna att det var den (och återigen nämnde att han verkligen gillar den...). Han har dock nämnt att hans ex inte hade koll alls på dofter (som jag har :P. tror dock att hon hade denna, Love Spell i lotion-form.

Jag har Pure Seduction hemma och funderar på att dra på mig den, de är VÄLDIGT lika i doften dock....Okej, intressant!

Jo jag gillar ju också vissa dofter. Det jag är orolig för är att jag ska haka upp mig, nu när jag VET att jag går runt å luktar som hans ex.... Blir lixom inte "min"...Men om han gillar den så vill jag ju ändå göra honom glad (som kompisen sa - om JAG verkligen gillade en doft skulle jag nog uppskatta om han hade nån liknande)..

• Julie000
    Anonym (tjohej) skrev 2013-08-19 10:04:48 följande:
    Precis!

Jag har Pure Seduction hemma och funderar på att dra på mig den, de är VÄLDIGT lika i doften dock....
    Okej, intressant!

Han verkar lite väl besatt av det där.
  • Julie000

och du verkar göra lite väl mycket för att förnöja honom..ha den parfym du gillar oavsett!

• Anonym (tjohej)
    Julie000 skrev 2013-08-19 11:29:10 följande:

och du verkar göra lite väl mycket för att förnöja honom..ha den parfym du gillar oavsett!

Nej nej han är inte besatt, inte alls, han har nämnt detta två gånger under vårt halvår tillsammans, att han tycker om den, och då i samband med att vi diskuterat just parfymer/dofter, så han har inte gjort nått fel alls.

Han tycker såklart jag luktar gott, men just om denna påstår han att den är "magisk" och att han typ blir kåt av den doften, så det var mer därför, för hans skull. Men som sagt.... vet fortfarande inte hur ja ska göra.
  • Julie0001
    Anonym (tjohej) skrev 2013-08-19 11:39:37 följande:
    Nej nej han är inte besatt, inte alls, han har nämnt detta två gånger under vårt halvår tillsammans, att han tycker om den, och då i samband med att vi diskuterat just parfymer/dofter, så han har inte gjort nått fel alls.

Han tycker såklart jag luktar gott, men just om denna påstår han att den är "magisk" och att han typ blir kåt av den doften, så det var mer därför, för hans skull. Men som sagt.... vet fortfarande inte hur ja ska göra.
    Ok he he, vilken tur :)

Nja men om du gillar den själv så kan du väl gott prova att ha den någon gång tycker jag, man kan inte hålla på och vara alltför sentimental ju. Skulle du märka att det känns obekvämt på något vis så är det ju bara att inte ha den mer, du kan ju ta ett prov från affären om du inte vill köpa den.
Svar på tråden Killar (och tjejer) DOFT!