• Pezta

e-cigaretter med nikotin?

hej! 

jag är stor rökare och tänkt sluta men tänkt att ta det försiktigt först. så jag har fått en e-cig vid namn v2 cigs av min sambo i present som är utan nikotin men jag känner att nikotinet är vad jag behöver mest. jag hittar dessvärre inte några filter av samma märke i nikotin så tänkte fråga om man kan använda ett filter av ett annat märke och använda den på min v2 cig? 

• Svar på tråden e-cigaretter med nikotin?
  • Philippa

e-cig med nikotin ska det väl inte vara.... det är väl hela iden med e-cig, att man kan röka UTAN nikotinet....eller?

• tooschoolforcool

Jag röker också endast ecig, dessa V2. Jag beställer på nätet på deras hemsida och köper deras nikotinfilter i valfri styrka. Kör på menthol, mycket bra och effektivt, jag har 1,8% nikotinstyrka. Bor i USA och här är det helt lagligt, har förstått att det inte är det i Sverige så för dig kan det ju vara kört ( synd)

• Aniiee
    Philippa skrev 2013-08-19 10:30:25 följande:
    e-cig med nikotin ska det väl inte vara.... det är väl hela iden med e-cig, att man kan röka UTAN nikotinet....eller?
    Jag har mer fattat det att e-cig är till för att inte förpesta luften för andra... Du får din nikotinkick och jag slipper andas in de 150 ämnena som vanligtvis ingår i vanliga cigaretter....

Tyvärr vet jag inte om det är lagligt att beställa e-cig som innehåller nikotin till sverige. Om det inte är det så är risken att man hamnar framför farbror domaren....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Pezta

ja jag blir lite förvirrad, på hemsidan där den här nikotinfria ciggen är laglig och godkänd i sverige så står det dessutom att de finns i nikotin men det står inte om det är lagligt eller olagligt. men sen så hittar jag inga nikotinfilter till dom. jätte skumt. har en granne som har en e-cigg med nikotin, men gissar att den är köpt på dansmoke.se och har absolut ingen aning om det är lagligt eller ej.  men jag förstår bara inte varför det skulle vara olagligt när det redan finns nikotin  i vanliga cigaretter men inte i e-cigg? kanske aktiveras ett annat ämne som knaske inte är så bra?

• tooschoolforcool

Jag googlade för länge sen om huruvida det är lagligt eller ej i Sverige och då var det inte det. Men, det kan ju ha ändrats. Dumt om det inte var det, detta är ju ett enormt hjälpmedel att sluta med nåt som är hundra ggr värre och farligare. Vanliga cigaretter innehåller 4000 olika toxiner, ecigg är ju endast "water vapor" med nikotin och nikotin är ju typ lika skadligt som kaffe. Eftersom det inte är någon eld inblandad, inget brinner, så blir ju effekten av gifter helt omvänt. En annan bra sak med det är ju att man kan inte tex somna med en cigg i sängen och sätta eld på allt och brinna upp. Ni som bor i Sverige borde verkligen kämpa för att få det legaliserat om det inte är det redan.

Eciggen tillfredsställer allt det en rökare är ute efter. Jag ser det som att det räddar liv. Och omgivningen. Här i USA är det lagligt att röka ecigg överallt. Många restauranger tillåter det också numera, det blir mer och mer ju fler som känner till det. Jag använder själv färgade batterier och filter så att det syns tydligt att det inte är en riktig cigarett man har. Mer accepterat då. Alla barer tillåter en att röka inne utan problem.

Min storrökande syrra kom hit i vintras från Sverige och då gav jag henne ett ecigg set i present som hon tog med sig hem utan problem. Hon fick även en usb laddare så hon slapp krångla med adapters för att ladda batterierna, utan det var bara att ladda genom en laptop. Hur bra som helst.
    Jag har testat många ecigg, men måste säga att V2 cig är överlägset bäst. I smak, fyllighet, hållbarhet osv osv. Jag brukar spara filterna och fylla upp dom själv med valfri ejuice som endast kostar 12 dollar för en flaska som räcker till hundratals påfyllningar ( super billigt) Jag kom på hur man öppnar filtren och fyller på över den "svampiga, absorberande" delen inuti och sen stänger igen. Blir precis lika bra rök och nikotin halt som de färdiga filtren ger, men som sagt en bråkdel av kostnaden. Annars köper jag filter från V2 cig då de har "sales" ex 20% på allt. Annars är det riktigt svindyrt.

• Ciggis

Jag har också testat många e-cigaretter när jag slutade röka. Jag har även startat en blogg ciggis.se där jag recenserar och informerar om dem. Jag tycker att det är roligare med tankar där man kan fylla på med mer e-juice. Gå in o kolla så kanske du kan få lite tipps.

• Ciggis

Hej igen. Nytt forum för just e-cigaretter där man kan få hjälp från nya och gamla i gemet. Http://e-cigarettforum.se Gå in och kolla så kan du få lite tipps från alla

• Snickaren88

Jag rekommenderar iVape.se De säljer just nu bara Kangertech's EVOD, som jag förvisso tycker håller grym kvalité. Enkel och smidig. Ett stort plus är deras snabba frakt och egna E-juice som är tillverkad i Europa.

• Robbban

Jag vet inte om det finns några anar filter som passar till v2 men det närmaste man kan komma v2 här här i Sverige skulle i så fall vara EQs

• saramedpeter
    ecocig - www.ecocig.se
    Detta var den modellen som verkligen föll mig i smaken och som fick mig att lyckas sluta röka efter 30 år. Och visst jag har bara varit rökfri i flera månader men denna modell är så himla bra att jag kan till och med stå bredvid arbetskamraterna när dem röker sina vanliga cigaretter och blossa på min ecocig och inte bli ett dugg läskad.
    Deras sida är lite rörig men lätt att navigera och förstå, man får även med Svensk bruksanvisning och en helt egen "Sluta Röka Guide" som nu tydligen också är skriven och dikterad av den kände läkaren Dr. Anders Kjellberg.

Jag har nu varit rökfri i flera månader och det är ett enda märke som verkligen fått mig att klara av detta är just ecocig.se

Sedan kan man också ställa sig frågan om man vill ha elcigarett med nikotin eller utan och det får man ju självklart bestämma själv men har man inget nikotinbehov sedan tidigare skall man ju självklart inte skapa ett. Jag rekomenderar folk som vill sluta röka vanliga cigaretter att börja använda elcigaretter med nikotin för att lättare vänja sig av med begäret. Jag klarade att skippa nikotinet i min elcigarett helt efter 5 månader och röker nu helt nikotinfritt.

Jag har även rekomenderat ecocig till några arbetskamrater och alla som provat har slutat precis som jag eller dragit ner på vanliga cigaretter till bara ett fåtal om dagen. Det är jätte svårt att sluta med tobak men vill man så går det, och med ecocig så känns det ju precis som en vanlig cigarett så det var inte ett dugg svårt.

lycka till och som sagt smaken är som baken - Delad.
    men mitt tips är garanterat www.ecocig.se
  • Mikemorgan
    Jag skulle vilja råda dig att använda e cigarett utan nikotin som nikotin är skadligt för vår hälsa och du kan inte köpa e cigarett med nikotin lätt. Du bör besöka www.eciggshop.se för mer information.
Svar på tråden e-cigaretter med nikotin?