• NovemberMommy

besafe iZi Sleep, erfarenhet? är den så bra som det står

såg denna annonsen på blocket,
    har någon erfarenhet av skyddet?
    den låter ju väldigt bra med tanken på att det går att fälla till viloläge?

www.blocket.se/vi/48834436.htm

• Svar på tråden besafe iZi Sleep, erfarenhet? är den så bra som det står
  • BeanBag

Vi har en och den är GIGANTISK och skittung! Har aldrig tagit ut den ur bilen eftersom den är så stor och klumpig att bära på så liggfunktionen har aldrig använts.

• Sweet life

Vi hade det.

Det är tungt, men som sagt skitbra eftersom man kan fälla det till viloläge utanför bilen. Du kan hyra det babyskyddet från "If barn i bil" och det finns även en isofix bas att ha till så man slipper fixa med bältet heeeela tiden.

• Sweet life

Tänk dock på att man om man vill ha det till barnvagnen måste köpa en vagn som har möjligheten och oftast adaptrar att ha på vagnens chassi för att fästa skyddet.

• Annastalknapp

Jag hade inte köpt ett begagnat babyskydd (inte senare stol heller iofs) då man aldrig vet vad som hänt med det, även om det ser helt och fint ut.

Jag har en izi go som jag är supernöjd med, är en lättare modell än sleepen.

• Sweet life
    Annastalknapp skrev 2013-08-19 12:30:58 följande:
    Jag hade inte köpt ett begagnat babyskydd (inte senare stol heller iofs) då man aldrig vet vad som hänt med det, även om det ser helt och fint ut.
  • NovemberMommy
    Annastalknapp skrev 2013-08-19 12:30:58 följande:
    vad är det som har hänt? att den har krockat?
  • caaroline

Jag har den stolen och har alltid låtit den stå kvar i bilen pga. att den är så otroligt tung att bära på (tror den väger 8 kg), annars är den väll helt okej. Den känns bra och barnet ser ut att sitta bra där också. Enda nackdelen är somsagt vikten..

• Sweet life
    NovemberMommy skrev 2013-08-19 13:06:48 följande:
    Krockat, tappat, skadat på nått annat sätt.
  • Annastalknapp
    NovemberMommy skrev 2013-08-19 13:06:48 följande:
    Om inte försäkringsbolaget är inblandat i eventuell krock så kan den vara det? Eller som nån mer skrev: tappad, äldre än vad den utges för att vara eller annat "våld",

Känner du inte personen du ska köpa av väldigt väl och du vet att denna inte skulle ljuga för dig är det väl en sak. Men jag, personligen hade inte köpt en på blocket..
  • Lekia

Efter 4 barn och 8 olika babyskydd (två bilar) så säger jag-ta den smidigaste/lättaste!

• Annastalknapp

Izi go är ett av de lättaste på marknaden och dessutom bäst i test..

• Sweet life
    Annastalknapp skrev 2013-08-28 21:37:42 följande:
    Izi go är ett av de lättaste på marknaden och dessutom bäst i test..
    Det här med bäst i test är lite lustigt. Alla skydd som säljs på marknaden är lika säkra eftersom de gått igenom samma krav och fått samma märkning....

Men, ja någon tidning har utsett BeSafes produkter till bäst i test. Men att just Izi Go fått den stämpeln har jag aldrig sett. Bara izi Sleep och Izi Kid. 
  • Annastalknapp
    Sweet life skrev 2013-08-29 10:13:44 följande:
    Det här med bäst i test är lite lustigt. Alla skydd som säljs på marknaden är lika säkra eftersom de gått igenom samma krav och fått samma märkning....

Men, ja någon tidning har utsett BeSafes produkter till bäst i test. Men att just Izi Go fått den stämpeln har jag aldrig sett. Bara izi Sleep och Izi Kid. 
    Lika säkra är väl att ta i, även om de klarat samma krav finns det ju ganska många andra faktorer som spelar in, så som vikt och bälten som jag anser vara ganska viktigt. Tyvärr tycker jag att kraven är för låga när de testas. (Typ krocktesten som testats på 50 km/h).

http://www.bäst-i-test.se/Babyskydd - besafe izi go som nummer ett.
  • Annastalknapp

Jag tror den väger runt 6,5kg, och det är rätt tungt. Speciellt när du har en bebis i också.

Izi go ligger på 3,5-4 kg så det är ju rätt stor skillnad.

De andra märkena har jag inte så bra koll på..

• daxförnästa

Jag har haft 2 st izi sleep. De är tyngre och mer rejäla än andra skydd. Mer stoppning också så de är skönare för barnet. Barnet sitter djupare i stolen för att kropp o huvud skall skyddas. Det är en bilstol, ingen babysitter eller shoppingkorg därför tycker jag att man ska välja bilstol utefter de egenskaper som är till fördel under bilfärd o ej utanför bilen. Funktionen där man fäller stolen utanför bilen är bra om man vill låta barnet sova en stund till när man kommer hem. har även be safe izi kid x3 o det är samma där, klart bästa stolen i bilen men utanför bilen är den klumpig.

• daxförnästa
    ansof skrev 2013-08-30 19:52:54 följande:
    Hur länge kunde du ha den?
    vet inte vem du frågar men jag hade den tills min dotter var 7 månader, hon satt själv redan vid 19 veckor, bytte då till izi kid x3... den har extra insats för små barn. hade kunnat ha den längre tid. nu ska jag snart börja använda nästa izi sleep  till kommande bebis, jag köpt en nyare modell nu. 
Svar på tråden besafe iZi Sleep, erfarenhet? är den så bra som det står