• Svar på tråden Hej Konstnär!
  • AnnaKaffekanna

    Hej! E det här man svarar eller ska man gå med i gruppen? Jag har målat sen barnsben och har nu bestämt mig för att försöka livnära mig på min konst. Det jobbigaste är dock att sätta ett pris på sina verk. Något tips på hur jag gör?

  • Mammaboosten
    AnnaKaffekanna skrev 2013-10-03 09:41:33 följande:
    Hej! E det här man svarar eller ska man gå med i gruppen? Jag har målat sen barnsben och har nu bestämt mig för att försöka livnära mig på min konst. Det jobbigaste är dock att sätta ett pris på sina verk. Något tips på hur jag gör?
    Hej Anna!
    Vad roligt att du vill satsa på att måla - heja dig Glad
    Gå gärna med i gruppen och lägg upp din tavla här i mothers art :)
    Vi har frågat en konstnär, Anneli Asp som just har vågat ta klivet och satsa på sin dröm. Hon tipsar om hur du kan börja och tänka!  Du hittar hennes tips här: www.familjeliv.se/Mammaboosten/Via/
    Angående prissättning - lägg upp en tavla här och se var budgivningen tar vägen :)
     
  • Anneli Asp

    Hej Anna,

    Jag fick själv tipset av en annan konstnär att: "sätt priserna så lågt som du kan tänka dig att sälja tavlan för!" Då ökar ju chanserna att du får dem sålda. Sen kan man ju höja lite då man ser att intresset ökar. Känn efter vad folk är beredda att betala! 

    Stort lycka till med försäljningen!

    /Ella

  • AnnaKaffekanna

    Tack för tipsen! Vart nånstans lägger jag upp en tavla då? Än har jag enbart en sida på FB.. Art by Anna Sandgren heter den. Själv har jag googlat och hört mig för överallt om vad jag ska ta för en tavla. En konsthandlare värderade en av mina tavlor och har gått lite efter det.. Men e det i gruppen jag visar upp en tavla eller måste jag skapa en ny tråd?

  • Mammaboosten
    Hej Anna!
    Bli medlem här i Mothers Art gruppen. Sen gör du så här:
    Lägg upp en bild tillsammans med en kort beskrivning av din tavla.  Skriv att tavlan är till salu och uppge lägsta pris. Samt skriv om du vill att pengarna går till välgörande ändamål. Besökare i galleriet som vill lägga bud på din tavla kommer maila till dig. Det är ditt ansvar att uppdatera din tavla med det senaste budet. Besökare kan lägga bud till och med 15 november. 
    Lycka till!
  • AnnaKaffekanna
    Mammaboosten skrev 2013-10-04 10:18:48 följande:
    Hej Anna!
    Bli medlem här i Mothers Art gruppen. Sen gör du så här:
    Lägg upp en bild tillsammans med en kort beskrivning av din tavla.  Skriv att tavlan är till salu och uppge lägsta pris. Samt skriv om du vill att pengarna går till välgörande ändamål. Besökare i galleriet som vill lägga bud på din tavla kommer maila till dig. Det är ditt ansvar att uppdatera din tavla med det senaste budet. Besökare kan lägga bud till och med 15 november. 
    Lycka till!
    Ok! Men vad skulle hända om ingen lägger ett bud alls? Eller om ingen kanske budar högre än det jag satt? Och vart hittar jag gruppen? E inte så hemma här än :) Förlåt om jag verkar trögDrömmer.. Ska dock ställa ut tavlorna nu i November.. Kanske ska vänta tills jag tar hem dom igen?
  • Monstermaker

    Jag antar att den gruppen endast är för mammor/kvinnor så jag undrar om någon vet om det finns någon liknande svensk sida för amatörer/proffs?

Svar på tråden Hej Konstnär!