• Madicken01

Minskade fosterrörelser

Jag är gravid i v.19 och känt fosterrörelser i ett par veckor. Senaste veckan tydligt och i går morse kände min sambo hur pyret sparkade.
    Brukar känna tydligast morgon och kväll. Igår kväll tyckte jag inte mig känna några rörelser och inte i morse heller. Har puffat på magen och druckit kallt vatten för att väcka lite aktivitet. Kan få för mig att jag känner den tumla runt där inne men känner inga sparkar ut mot magen som jag brukar. Någon som varit med om liknande, att det varit lugnt någon dag och sedan att det kommit igen?
    Försöker att inte oroa mig men det är klart att det inte känns bra... :(

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser
  • jag med01

Hej! 
    jag har varit med om precis samma sak, började känna fosterrörelser i v 17 och är nu i v 22. I början kunde det gå ett par dagar mellan gångerna men nu är det iaf nån gång per dag, nu när bebisen blivit större så känner jag tydligt när den vänder sig och sparkar inåt mot moderkakan istället för ut mot magen. Börjar kännas även när den sparkar inåt nu men det är bara de senaste dagarna jag har känt det och då bara som ett litet pirrande. Jag var på mitt RUL i v 20 och då såg vi att bebisen gjorde en liten volt i magen som jag inte kände alls! Så det är inte så konstigt om du inte känner alla rörelser än! Bebisen har säkert bara vänt på sig och sparkar så att du inte känner den! I min mage har det varit ganska lugnt i 3 dagar, mest känt ett litet fladder men idag har bebisen vänt sig utåt igen och bjuder på ett par rejäla sparkar då och då :) 

• beam82

När jag var gravid i v 22 gjorde jag en väldigt liknande tråd om min oro. Fick till svar att bebisen fortfarande har mycket plats så den ibland kan ligga i ett annat läge så man inte känner rörelserna lika tydligt. Det är ju helt och hållet logiskt och stämmer säkert. Jag väntade ett par dagar, sen kände jag tydliga rörelser igen, och idag har jag en alldeles frisk bebis, så det va ingen fara.

Om du är orolig, så ring din bm och prata med henne

• Madicken01

Tack snälla för ditt svar. Jag har tänkt så, att den kanske vänt sig och ligger "inåt" nu. Vi ska på rul på torsdag så då, om inte förr, lär vi ju få svar men jag hoppas känna rörelser innan dess.

Svar på tråden Minskade fosterrörelser