• crazyshit

Jobb i Norge

Nu har jag och min tjejkompis planer på att dra till Norge, oslo.
    Jobba, tjäna pengar och träffa nya människor..

Tänkte kolla med er om ni har tips på arbetsplatser man kan söka till och om ni har roliga erfarenheter att dela med er av. Vi vill veta allt!
    Kan tänka oss att jobba med vad som helst, rensa fisk, städa, osv osv.

Vet ni några bra hemsidor med jobb/bostäder?

Försöker hitta jobbannonser, men undrar om det går att söka direkt till vissa företag. Tips?

Dela med er!!! Solig

• Svar på tråden Jobb i Norge
  • BuoBä

Jobb hittar man på finn.no (registrera CV) eller via bemanningsföretag som Manpower med flera. Många verkar börja via bemanning, och sen blir de anställda på nåt ställe de har varit uthyrda till. Vissa butiker och matställen har även lappar i fönstren om att de söker personal, så det kan löna sig att ta en runda på stan och i olika shoppingcenter med sin CV. 

• Blåsbälg

Har ni funderat något på att åka till någon av de andra norska stæderna? Trondheim, Bergen, Stavanger till exempel? Det jag hørt ær att det børjat bli "mættat" i Oslo och att sæsongande (æven långvariga såna) bør satsa på andra stæder. Om du ær ute efter att rensa fisk så ær det bættre att satsa på en stad på Vestlandet æn Oslo.

Bor sjælv i Bergen sen 4 år tillbaka och kan rekommendera det varmt. Vacker stad, trots regnet, med bra uteliv och restauranger, fantastisk miljø och bra flygutbud om man vill resa hemåt :). Jag kom hit efter avslutad universitetsutbildning så jag har kanske inte några relevanta jobb-tips att ge, men kolla in "Svenskar i...." grupperna på Facebook. Dær annonseras ofta både jobb och lægenheter/rum/hyblar ut. i øvrigt stæmmer jag in i tipsen du fått från BuoBä och Sjuksköterska01.

• Sjuksköterska01

Bor själv i Trondheim och det är en superfin stad och lätt att få jobb i och hyfsat lätt med boende

Svar på tråden Jobb i Norge