• Anonym (när)

Hur lång tid tar det innan det syns arr man är gift på ratsit

Hej hur lång tid tar det innan det syns att man är gift på ratsit och liknande siter?

Känns lite konstigt trodde vi skulle få skriva på papper under den borgliga vigseln men icke.
    Hmm

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan det syns arr man är gift på ratsit
  • liquorice

Mycket märkligt, när vi gifte oss borgeligt förra året fick 2 vittnen skriva på ett papper som intyg samt vi själva.

• liquorice
    liquorice skrev 2013-08-19 19:39:52 följande:
    Mycket märkligt, när vi gifte oss borgeligt förra året fick 2 vittnen skriva på ett papper som intyg samt vi själva.
    Eller nae vi skrev nog aldrig på, men dock våra föräldrar som vittne.
  • Anonym (ett par veckor)

Nej, det är oftast inte ni som skriver på papper, det är vigselförrättaren som skriver på. Sedan går vigselbeviset in till skattemyndigheten och de ska handlägga. Det är längre handläggningstid på sommaren eftersom många gifter sig då.

Det tog ca 2 veckor för oss att bli gifta i registren, ratsit uppdaterar varje dygn.

• Anonym (...)

en fråga om ratsit, när man söker personsök, får de personerna veta att man sökt på dom på något vis?

Anonym (...) skrev 2013-08-19 19:44:32 följande:
    en fråga om ratsit, när man söker personsök, får de personerna veta att man sökt på dom på något vis?
    Nej
  • Anonym (...)
    Anonym (ett par veckor) skrev 2013-08-19 19:46:12 följande:
    Nej
    ja jävlar vad intressant detta var, kollade upp min släkt och visst vet jag att de tjänar bra, men de flesta ligger på 97-95% mer än invånarna i deras stad.
  • Anonym (t)
    Anonym (...) skrev 2013-08-19 19:50:00 följande:
    ja jävlar vad intressant detta var, kollade upp min släkt och visst vet jag att de tjänar bra, men de flesta ligger på 97-95% mer än invånarna i deras stad.
    Fast det är ganska märkligt... jag kollade upp min man och han tjänar mer än 9% av alla på vår ort. Fast min man har ingen inkomst alls. Inte ens a-kassa. Hur kan noll kronor per år vara mer än 9% tjänar?
  • Anonym (...)
    Anonym (t) skrev 2013-08-19 19:59:04 följande:
    Fast det är ganska märkligt... jag kollade upp min man och han tjänar mer än 9% av alla på vår ort. Fast min man har ingen inkomst alls. Inte ens a-kassa. Hur kan noll kronor per år vara mer än 9% tjänar?
    Bra fråga, jag kollade min man och han hade 70% mer än invånarna vilket är märkligt för såå himla bra lön har han inte.

Men jag själv låg lågt och det förstår jag eftersom jag typ får ut några tusen högst per månad som timvikarie.
  • jaghopparhögt
    Man ska nog ta rasits räknande med en nypa salt. Det är trots allt automatiskt. Vissa saker saknar nog helt stöd som t ex noll kronor i inkomst.
    Det är ju 2012 års taxering och det räcker ju med att han fått lite avkastning på något sparkoto eller så för att det ska dyka upp.
    Anonym (...) skrev 2013-08-19 20:04:34 följande:
    Bra fråga, jag kollade min man och han hade 70% mer än invånarna vilket är märkligt för såå himla bra lön har han inte.

Men jag själv låg lågt och det förstår jag eftersom jag typ får ut några tusen högst per månad som timvikarie.
    Helt och hållet beror det ju på vad andra tjänar i kommunen.
  • Anonym (...)

Alltså mitt ex tjänar 97% mer än alla i gbg...jävlar.....

Anonym (...) skrev 2013-08-19 20:24:07 följande:
    Alltså mitt ex tjänar 97% mer än alla i gbg...jävlar.....
    Ångar du dig
  • Anonym (...)
    Anonym (ett par veckor) skrev 2013-08-19 20:30:53 följande:
    Ångar du dig
    haha nä, det var inget att ha. Funkade inte ihop   pengar är inte särskilt viktigt för mig, så länge vi klarar oss och kan unna oss endel.
  • Anonym (t)
    Anonym (ett par veckor) skrev 2013-08-19 20:11:53 följande:
    Det är ju 2012 års taxering och det räcker ju med att han fått lite avkastning på något sparkoto eller så för att det ska dyka upp.
    Helt och hållet beror det ju på vad andra tjänar i kommunen.
    Ja, det är klart... om man tittar på vad han har på sitt bankkonto så förstår jag. Jag för över några tusenlappar till honom varje månad så att han också kan handla till hushållet, eller sig själv, men det kan ju knappast räknas som inkomst. Det är ju inte från någon arbetsgivare.
    Sparkonton el dylikt har han inte. Har nyss flyttat till Sverige.
    Ursäkta... väldigt OT nu.
  • Anonym (när)

Man skall tänka på att ratsit har uppgifter för alla som själva måste deklarera dvs alla som har sommarjobb, och alla alla över 16 år eller något sådant.

Så det är ju ganska många som tex tjänar typ under 12 000 kr/ år.

Sen angående inkomst så är ju en viss % på sparkonto räknat som inkomst med?
    Eller något hm.

AJAJ

Svar på tråden Hur lång tid tar det innan det syns arr man är gift på ratsit