Ni som fått livmodercancer
Ni som fått livmodercancer, när efter proverna fick ni era svar?
Ni som fått livmodercancer, när efter proverna fick ni era svar?
Någon måste här väl va?
Jag hade aldrig cancer, men misstankar om det ( blödningar, förstorad, knölig livmoder) och fick snabbt gå på ultraljud. Det visade sig vara ofarliga myomer. UL visade även på en ( växande) massa på ena äggstocken som även den måste undersökas, vilket tog längre tid och som efter en stor operation visade sig vara ofarlig även den. Svar på UL kom alltid endast efter två dagar, men jag bor i USA och det kanske går lite annorlunda till här. Men nog bör du inte få vänta mer än en vecka, även i Sverige. Rätta mig om jag har fel.
Varför tror du att det är livmodercancer? Det är fö väldigt ovanligt hos yngre kvinnor, det sa även min doktor, men att jag så klart måste undersöka det för att utesluta ev det värsta. Finns ju alltid någon som avviker när det kommer till statistik.
Har passerat klimakteriet så jag är inte så himla ung =) mensen återkom och det kan vara tecken på cancer. Min mor hade cancer och fick opererat bort livmodern.
Nu har det gått 15 dagar sedan provet på livmodern Ska ta cellprov i morgon för det gick inte sist då jag hade blödningar.