• vackra ängel

Snälla Vill så gärna få kontakt/få veta om min bortgångne son! Kan någon hjälpa?

Hej. Behöver för min skull o vill få kontakt el få veta något om hur min älskade vackra lilla ängel, ozzy, har det!? Kan någon hjälpa??? Tack på förhand!!! Kramar jezziy*

• Svar på tråden Snälla Vill så gärna få kontakt/få veta om min bortgångne son! Kan någon hjälpa?
  • R Franklin

Överväg en extra gång vad det skulle innebära om du hamnar hos en bedragare bara. Felaktiga och uppdiktade historier skulle för all framtid påverka sin syn och minne av barnet i fråga, är det verkligen en risk som är värd att ta?

• Farsa på stan
    lillasyster77 skrev 2013-09-10 10:44:05 följande:
    Kontakta Solbrith Rönnqvist, Boden!
    Nej, gör inte det! Rönnqvist, liksom alla andra "förtjänst"-arbetare i hennes skrå, är en hänsynslös bluffmakare. Om man med gott samvete kan rekommendera folk att gå till professionella psykopater är man nog lurad själv.

Jag är kristen och tror på ett liv efter detta. Det är naturligt att längta efter och söka kontakt med nära och kära som gått bort. Men jag VET att inga av dessa föregivet "mediala" personer kan göra det de påstår. INGEN av dem har klarat av någon sorts objektivt test. Söker man andlig frid skulle jag rekommendera en präst, rabbin, imam eller vad som nu passar ens tro bäst. Är man agnostiker eller ateist kanske man ska överväga att söka psykologhjälp.

Jag tror att "lillasyster77" menar väl, men det hjälper inte någon att bli lurad av människor som lever på att utnyttja andras sorg. 
  • hellokill3r
    Farsa på stan skrev 2013-09-13 17:37:04 följande:
    Nej, gör inte det! Rönnqvist, liksom alla andra "förtjänst"-arbetare i hennes skrå, är en hänsynslös bluffmakare. Om man med gott samvete kan rekommendera folk att gå till professionella psykopater är man nog lurad själv.

Jag är kristen och tror på ett liv efter detta. Det är naturligt att längta efter och söka kontakt med nära och kära som gått bort. Men jag VET att inga av dessa föregivet "mediala" personer kan göra det de påstår. INGEN av dem har klarat av någon sorts objektivt test. Söker man andlig frid skulle jag rekommendera en präst, rabbin, imam eller vad som nu passar ens tro bäst. Är man agnostiker eller ateist kanske man ska överväga att söka psykologhjälp.

Jag tror att "lillasyster77" menar väl, men det hjälper inte någon att bli lurad av människor som lever på att utnyttja andras sorg. 

Jag hade gått till ett medium, eftrsom det passar MIN TRO bäst, och så verkar även TS.
  • Farsa på stan
    hellokill3r skrev 2013-09-13 17:39:48 följande:

Jag hade gått till ett medium, eftrsom det passar MIN TRO bäst, och så verkar även TS.
    Jag tycker att det är, i bästa fall, direkt ansvarslöst att rekommendera någon att gå till ett medium. Om du gillar att slösa bort pengar och få höra en massa strunt är det väl din ensak, men jag blir väldigt ledsen vid tanken på att det finns opportunistiska människor som vid anblicken sörjande människor gnuggar händer och skymfar deras anhörigas minnen genom att tillskriva dem åsikter och tankar som de aldrig gett uttryck för. För det är precis det det här handlar om; hänsynslösa bedragare, inte ett dugg bättre än sådana där människor som ringer på hos gamla försvarslösa människor och distraherar dem med något flott erbjudande eller en vänlig fråga medan någon kumpan smyger sig in och länsar smyckeskrin och plånböcker.

Jag blir direkt arg då jag ser uppenbara bluffmakare, som Terry Evans som är så genomskinlig att han omöjligt kan tro sitt eget struntprat, spela medlidande och eftertänksamma medan de kör sina "magiska tricks". 
  • caffekoppen

Jag har varit hos ett medium och fatt kontakt med anhoriga som gatt bort, jag vet att detta medium inte var nagon bluff. Allt handlar om vad man som passar bast for en sjalv, man ska folja sin egen intuition- sin egen tro. 

• dawkins

Jag lider med din förlust, att förlora sitt barn måste vara den hemskaste man kan vara med om, men låt inget medium lura dig att de har kontakt med ditt barn.

Svar på tråden Snälla Vill så gärna få kontakt/få veta om min bortgångne son! Kan någon hjälpa?