• Mid

Platt mage hur?

Hej! 
    Jag är och har alltid vart smal men trots det så buktade magen ut även innan grav. nu efteråt är det ännu synligare, kanske pga det lilla extra hullet?!

Känner att det är dags att ta tag i magen en gång för alla men jag har ingen aning om vad för träning som är bra för magen, löpning? någon speciell sport eller gruppträning på gym? 

• Svar på tråden Platt mage hur?
  • Sabitch

Träna upp den inre magmuskulaturen, t.ex kör olika varianter av plankan.

Sedan är allmän motion bra, vilket som helst egentligen, promenader, löpning, gruppass..Det du tycker är roligt och som blir av. Sköt kosten.

• Johan75

Är det rena styrkeövnigar så är väl plankan, raka chrunches och sneda chrunches det som behövs (glöm inte att även träna nedre delen av ryggen om du tränar mycket mage). Annars är all träning där du använder hela kroppen i rörelse väldigt bra träning för magen eftersom den då jobbar som stabilisator. Brottning och dans exempelvis.

Är det viktminskning och fettminskning man är ute efter som är det nog kosten som är den viktigaste ingrediensen för ett lyckat resultat.

Behold, i come as a thief.
  • Duckan

Jag har minskat magen genom att ändra kosten och träna. Löpträning mestadels, men även plankor.

Svar på tråden Platt mage hur?